campagnabeeld

Ondernemers: gewone mensen met buitengewone kenmerken

campagnabeeldElke derde vrijdag van november wil UNIZO alle ondernemers een hart onder de riem steken. Voor de derde keer vindt op 18 november de “Dag van de Ondernemer” plaats.

“We willen ondernemers bedanken voor alle tijd, moeite, zweet en tranen die ze in hun zaak steken”, zegt coördinator Jannes De Wulf. “En we willen onze appreciatie laten blijken voor de toegevoegde waarde die ze onze samenleving schenken. Want ondernemers hebben we broodnodig om al het goede rondom ons in stand te houden.”

Dit jaar focust UNIZO met de Dag van de Ondernemer op het feit dat ondernemers heel gewone mensen zijn. Ze houden van een avond onder vrienden. Op hun vrije dag lezen ze graag uitgebreid de krant bij het ontbijt. De toekomst van hun kinderen houdt hen heel erg bezig. Ze hebben al eens een meningsverschil met hun partner. En ze sporten graag, maar soms te weinig. Vandaar dat voor een campagnebeeld is gekozen met ondernemers in een sportkleedkamer. Daarnaast hebben ze enkele buitengewone kenmerken. Ze hebben goesting om te creëren. Het zijn doorzetters. Vaak overleven ze met iets minder slaap. Ze gaan steeds op zoek naar oplossingen. Ze jagen hun dromen na. Ze willen de wereld veranderen. En ondertussen creëren ze tewerkstelling en zorgen ze mee voor onze welvaart.

UNIZO is dan ook trots op vrijdag 18 november opnieuw de Dag van de Ondernemer te organiseren, in samenwerking met het Agentschap Innoveren en Ondernemen.

“Vlaanderen mag best wat ambitieuzer zijn als het aankomt op ondernemerschap”, zegt Jannes De Wulf nog. “We hebben nood aan meer starters, meer blijvers en meer groeiers.  Daarom wil Agentschap Innoveren & Ondernemen projecten op stapel zetten die ondernemers aanzetten tot, ondersteunen of begeleiden bij het ondernemen. Met onze partners bundelen we onze krachten en middelen.”

Dag van de Ondernemer maakt deel uit van een netwerk van initiatieven, waar ondernemers volop gebruik van kunnen maken. meer info op http://www.sterkondernemen.be.