Heren Loebas, het Gentse creatieve collectief van Stijn D’Hondt en Peter Van de Sijpe won de open call ‘In Vitro van SMart’ en opent daarom tot 4 december, telkens van woensdag tot en met zaterdag, een tijdelijke creatieve studio in de kiosk op de Graanmarkt van Kortrijk. Daar creëren ze een maand lang, voor het oog van iedereen, visuele verhalen voor straffe merken.
De heren stellen met plezier hun deur open voor al wie belangstelling heeft voor creativiteit, een ingrediënt dat in tijden van innovatie en disruptie broodnodig is in elk bedrijf en in elke organisatie.
“Ondernemers, creatievelingen en passanten die een creatief “probleem” hebben, zijn allemaal welkom in ons tijdelijke onderkomen”, zegt Stijn D’Hondt . “We buigen ons met plezier over alle specifieke vragen over merkidentiteit, reclame en grafisch ontwerp. En we doen dat in een ongezien kleurrijke setting. Op de sociale media brengen we ook dagelijks verslag uit over wat we precies hebben gedaan.”
Heren Loebas is vorig jaar nog maar opgericht en is er in die korte tijd vanuit uit de uitgesproken bedoeling om merken een expressief gezicht te geven al in geslaagd om campagnes uit te werken voor onder meer Toerisme Vlaanderen, Make-A-Wish, Oxfam en Duvel.