Triangis, dat opereert vanuit Haaltert, bestaat uit een team van een vijftiental senior trainers en coaches. In partnership met de klanten helpen zij via gerichte trainingen en coachings op maat organisaties, teams en individuele medewerkers om zich te ontwikkelen en ze begeleiden hen in duurzaam verankerde groei.
“We richten ons tot organisaties die net als wij geloven dat doorgedreven, diepgaande ontwikkeling leidt tot zelfbewuste medewerkers en performante teams, die mee het succes van een organisatie bepalen”, zegt zaakvoerster Meredith Van Overloop die Triangis in 2009 oprichtte . “We kiezen voor een non-nonsense aanpak met een ervaringsgerichte methodiek.”
Triangis heeft nu een wedstrijd georganiseerd waarbij het bedrijf mensen vroeg om iets te vertellen over hun werkomgeving. Meredith Van Overloop wil die getuigenissen gebruiken voor een boek dat dit najaar verschijnt. De wedstrijd werd gewonnen door Charlotte De Mey (foto), zaakvoerder van het Gentse bureau Ziezo, dat zich toespitst op het begeleiden van solo-ondernemers bij hun marketing. Charlotte won de wedstrijd van Triangis met het volgende stukje.
“Een fantastische omgeving is geen garantie voor een geweldige sfeer. Ik werkte zes jaar voor Duval Guillaume, het bekende reclamebureau in hartje Brussel. Onze werkplek zag er als volgt uit: een mooi en statig oud pand aan de buitenkant, prachtige design aan de binnenkant. Maar… zonder airco, zonder vensters die open konden, zonder daglicht. Semi-open landscape. Echt vermoeiend allemaal. Maar… wat een plezier heb ik er gehad! Met onze voeten in een koudwaterbad tijdens een hittegolf, op het dakterras, de keuken, aan onze bureau’s, … overal zag je dat hilarisch beeld. Zolang we samen konden lachen deed het er allemaal niet toe. En dat konden we, naast het harde werken. Op een bepaald moment werd de kelder ingericht als gezellige plek om samen te komen. De inrichting was opmerkelijk: natuurbeelden, hagelwitte stranden, rieten stoeltjes, illusies van rondzwemmende haaien in lichtbakken, een bar, …Maar die kelder bleef nogal leeg vond ik. Zonder mensen geen sfeer. Hoe mooi en uitgedokterd een omgeving ook moge zijn, het zijn de mensen die de sfeer maken.”
“Ook solo-ondernemers werken met mensen samen”, zegt ze. “En ook in die samenwerkingen bepalen mensen de sfeer. Zowel beginnende als groeiende solo-ondernemer hebben sterke ideeën en veel ambitie. Maar daarom niet de kennis, de inzichten en het zelfvertrouwen om uw merk neer te zetten en de juiste opdrachten te vinden. Daarom stellen we bij Ziezo, onder meer in het peer-to-peer traject hun vershaal scherp om zo de juiste projecten aan te trekken. Tijdens dit traject bouwen we een duurzaam en authentiek merk om de onderneming van solo-ondernemers alle kansen te bieden en de basis te leggen voor succes op lange termijn.”