WASBAR, het hippe concept dat in oktober 2012 werd opgericht door Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde in Gent, zet zijn expansie voort. Eind deze maand gaat een nieuwe WASBAR open op de hoek van de Korenmarkt met de Hooiaard. WASBAR bewijst na een dikke drie jaar nog altijd actueel en populair te zijn.
Het concept is dan ook veel meer dan een simpele wasserette: je kan er ook terecht om te ontbijten of te lunchen met vrienden. Er is steeds vers gebak voorhanden en op zaterdag, zon- en feestdagen is het voor veel mensen een afspreekplaats voor een uitgebreide brunch. Het lunchaanbod bestaat uit verschillende soepen, bagels en tartines. Je kan ook uiteraard ook gewoon terecht voor een lekkere koffie of cocktail. Voor elk wat wils dus.
Na de opstart in Gent volgde al snel een vestiging in Antwerpen en eentje in Kortrijk. In 2015 werd het meerderheidsaandeel van het bedrijf verkocht aan Top Brands dat nog enkele andere grotere horecamerken uitbaat. “Top Brands beschikt over de nodige knowhow om WASBAR klaar te stomen voor een snelle uitrol in binnen- en buitenland”, aldus Stef Meulemans, CEO van Top Brands. Dat opzicht lijkt te slagen, want de eerste nieuwe vestiging gaat nog deze maand open.
Dat de vierde opening een tweede wordt in Gent is puur toeval, want er lopen reeds enkele maanden ook onderhandelingen en onderzoeken in Leuven, Brussel, Parijs en Nederland. De kans is dus zeer reëel dat er later dit jaar nog een of meerdere vestigingen van WASBAR bijkomen.
Dit wordt de vierde opening van WASBAR. Top Brands is ook eigenaar van de licenties van Pizza Hut in België en Frankrijk en baat de vestigingen van luxe bakkerij PAUL uit in België. In totaal beheert Top Brands hiermee 117 horecazaken in België.
Oprichters Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde runnen intussen hun eigen marketingagentschap, lanceren nog dit jaar een nieuw product en onderzoeken de mogelijkheden om in 2017 een nieuw concept op te starten.