Independent Fashion Industries uit Evergem heeft de jongste jaren een stevige reputatie op de markt verworven via de commercialisering van drie belangrijke merken van kinderkleding: SevenOneSeven, Charlie en Red&Blu.
“Het gaat om merken met een eigen verhaal”, zegt Lode Roovers (foto), zaakvoerder van Independent Fashion Industries. “SevenOneSeven bijvoorbeeld verloochent in zijn ontwerpen niet dat de roots van dit merk in New York liggen. Kenmerkend voor de kleding van dit merk is de sportieve, klassieke en verzorgde uitstraling, maar wel met een modieuze twist. Ook applicaties en tekstprints geven dit merk een speciaal cachet.”
Aan de bestaande collectie zal Independent Fashion Industries nu het merk State of Art toevoegen. Dat is een hoogwaardig merk dat sinds 1987 casual menswear collecties ontwerpt en op de markt brengt. De collecties voldoen aan een hoog kwaliteitsniveau, zijn comfortabel, hebben een tijdloze uitstraling en zijn voorzien van subtiele details. Voor de zomer van 2017, start State of Art met het nieuwe juniorlabel ‘State of Art Rookies’. De nieuwe lijn richt zich op jongens van 4 tot 16 jaar.
“De lancering en verkoop van State of Art Rookies zal gebeuren in samenwerking met Independent Fashion Industries, dat zal instaan voor het ontwerp, de productie en de distributie van het nieuwe juniorlabel”, zegt Lode Roovers. “De Benelux is daarbij de belangrijkste markt die voor ogen gehouden wordt.”
State of Art heeft een expliciete link met klassieke sportauto’s en racing door de alom bekende State of Art Classic Porsche Collection die in het hoofdkantoor in Lichtenvoorde is ondergebracht. Met de Porsche 921 als inspiratiemodel voor State of Art Rookies, wordt deze link met de autosport ook in de nieuwe juniorlijn doorgetrokken.
De verkoop van State of Art Rookies start in juli 2016. “De nieuwe lijn moet vanaf januari 2017 in de Belgische winkels verkrijgbaar zijn”, zegt Lode Roovers, zaakvoerder van Independent Fashion Industries.