Dessomville voert fors investeringsprogramma uit

naamloosDe nv Dessomville is een groothandel in vleeswaren, kaas, conserven & diepvries, die opereert vanuit Hofstade en kan terugvallen op 45 jaar ervaring.

“Ervaring is natuurlijk geen garantie voor de toekomst”, zegt marketing manager Bram Eylenbosch. “Ook grossiers moeten sterk vernieuwen als ze hun toekomst willen vrijwaren. In Nederland is er al een sterke schifting gebeurd bij de groothandels en dat zal in België ook het geval zijn. Daarom maken wij ons momenteel volop klaar voor de toekomst via forse investeringen in informatica, automatisering, communicatie, marketing en e-commerce”.

Charcuterie blijft het leeuwendeel van het aanbod uitmaken, maar sinds enkele jaren gaat ook veel aandacht naar het verdelen van diepgevroren producten, met daarbij onder meer bake-off producten en een groot aanbod voor traiteurs, slagers, broodjeszaken en zelfstandige uitbaters van retailers. Ook versproducten met een houdbaarheid van vijf tot tien dagen behoren tot het ruime assortiment.

Naast de groothandel heeft Dessomville ook een eigen ambachtelijke productie van vleeswaren, die verdeeld worden onder het private label Mi Gusto. “We zijn momenteel de pistes aan het onderzoeken om ons kwaliteitsmerk via diverse kanalen sterker te promoten bij de eindklanten, zodat die er gaan naar vragen bij onze rechtstreekse klanten”, geeft Bram Eylenbosch nog aan. “Voorts werken we ook aan een erkenning als streekproduct en doen we stevige inspanningen om onszelf nog beter op de kaart te zetten in Franstalig België.”