Volvo-verdeler Van Kasteren viert veertigste verjaardag

00000000volvoGarage Van Kasteren uit Sint-Niklaas is al veertig jaar één van de sterke verdelers van Volvo in Oost-Vlaanderen en viert die verjaardag met de nodige luister.

Onlangs werd de showroom uitgebreid en vernieuwd. Daarbij werden tal van nieuwe concepten en ideeën toegepast, met onder andere een grote lounge en een transparantie tussen de showroom en de werkplaats. Die kreeg eerder al een opknapbeurt en de technici werken er nu altijd in teams van twee.

De garage zet immers zwaar in op een vlotte en snelle werking van de service taken, zodat de klant met plezier kan wachten. Het bedrijf is al sedert 1932 actief in de auto sector, en heeft in Dendermonde een tweede vestiging die volgend jaar naar dezelfde concepten zal aangepast worden. In 1994 kwam de vierde generatie aan het stuur, en sinds dan is Ann Van Kasteren voor de vele klanten het vertrouwde gezicht. Samen met bedrijfsleider Serge Wielandts en een team van trouwe collega’s toont zij aan dat ook de garagesector, waarvan al eens wordt beweerd dat die het economische niet onder de markt heeft, de vruchten kan plukken van permanente vernieuwingsinspanningen.

“Sedert de opening van de nieuwe showroom loopt de verkoop als een trein”, zegt Ann Van Kasteren. “In 2015 verkochten we 500 nieuwe wagens, een historisch record. Dat is des te opmerkelijker omdat we te kampen hadden met de hinder door de wegenwerken.”

Van Kasteren is ondertussen ook erkend als officiële Volvo retail experience partner  omdat het beedrijf zo goed inzet op de koop- en service ervaring van de klant. Het is de eerste Volvo garage in België die deze erkenning van het Zweedse moederhuis heeft mogen ontvangen.

Bedrijfsleider Serge Wielandts is trots op de realisaties, maar vind vooral het menselijke aspect belangrijk: “We hebben de meest aangename omgeving willen creëren voor de klant. De showroom lijkt wel een beetje op het prachtige interieur van de nieuwe XC90. We willen echt dat de klant zich thuis voelt. Onze lounge heet eigenlijk ‘de living room’, dat zegt veel. We vinden dat persoonlijk contact heel belangrijk is in onze sector. Niet alleen trouwens met verkopers, ook de technici moeten veel meer direct contact hebben met de klant.”