Twee decennia lang was Paul Vanneste (foto) mede-zaakvoerder van Vanneste Motors. Maar al sinds zijn jeugd brandt in hem een passie voor alles wat digitaal is. Daarom is zijn overstap naar de functie van CEO bij het Aalterse internetmarketingbureau the AIM, minder verrassend dan hij op het eerste gezicht lijkt. Hij kan er zijn ervaring als ondernemer koppelen aan zijn interesse in de onlinewereld.
“In het garagebedrijf dat was opgericht door mijn grootvader introduceerden mijn broer en ik ook relatief snel de computer en internet”, zegt hij. “Mijn passie voor de digitalisering én het feit dat ik the AIM al langer kende als één van de eerste Vlaamse ondernemingen die echt op die internetmarketingkar zijn gesprongen, hebben me er nu toe gebracht om voor deze nieuwe functie te kiezen. Plus het feit natuurlijk dat ik als CEO de kans krijg om een team van joge en dynamische medewerkers aan te sturen.”
Aan de aanpak van the AIM wil hij naar eigen zeggen niet veel wijzigen. “We blijven mikken op persoonlijke dienstverlening door een strak op maat getekend internetmarketingplan uit te werken, waarop de klant 3 jaar lang kan steunen. Vervolgens gieten we dat in een totaalpakket van diensten en producten. We kunnen daar heel ver in gaan, maar we stemmen altijd af op wat de klant wil. Ik ben ervan overtuigd dat zeker kleine en middelgrote ondernemingen belang blijven hebben bij de langetermijnaanpak van the AIM. We kunnen sites een frisse look geven, maar ook aanvullen met waardevolle nieuwe content. Een interessante blogpost, een creatieve online video of een mailing kunnen bedrijven heel veel bezoekers opleveren.”