Omar Mohout publiceert e-book rond pricing

omar-mohout-foto-265x200Omar Mohout is als adviseur van Sirris, de organisatie uit Zwijnaarde die bedrijven ondersteuning biedt om technologische innovaties uit te werken, en als professor ondernemerschap aan de Antwerp Management School, erg begaan met het reilen en zeilen van de Belgische startups. Recent bracht hij in een boek het Belgische startuplandschap in kaart en nu heeft hij een e-book gleanceerd met heel veel richtlijnen, inzichten en inspiratie rond het bepalen van de juiste prijs voor producten en diensten van startups.

Het is te downloaden via http://www.slideshare.net/omohout/lean-pricing-startups.  “Pricing is één van de belangrijkste uitdagingen voor startups”, zegt hij, “en tegelijk is het één van de elementen uit de bedrijfsvoering waar vaak het minst aandacht naar toe gaat en waar startende ondernemers het minst over weten. Hoewel het in het startup ecosysteem één van de belangrijkste hefbomen is voor omzet en winst, blijft het onderwerp erg gevoelig liggen.”

Met dit boek wil Omar Mohout met name de software en tech startups tonen hoe ze het instrument van de pricing kunnen inzetten om een graantje mee te pikken van de waarde die ze met hun producten en diensten voor hun klanten creëren.