Jezzup is een jong bedrijf uit Sint-Niklaas dat volop inspeelt op het feit dat klanten slimmer en mondiger zijn dan ooit zodat bedrijven en organisaties meer dan ooit nood hebben aan het maken van emotionele verbinding met hun klanten.
“Ik ben ervan overtuigd”, zo zegt oprichtster Siska Bossuyt, die in haar vrije tijd graag op de saxofoon blaast en dus geen moeite had met het kiezen van een naam voor haar bedrijf, “dat organisaties meer schwung kunnen geven aan hun relaties met klanten, zodanig dat die meer connectie en engagement kunnen voelen. In de permanente jacht op groei en verbetering wordt wel eens voorbij gegaan aan het feit dat alles in de economie ook om mensen draait. Daarom coachen we onze klanten op het pad naar een grotere klantgerichtheid.”
Siska Bossuyt deed tien jaar ervaring op bij Microsoft, maar besloot twee jaar geleden voor het ondernemersbestaan te kiezen. “Ik had nood aan meer content, aan een manier om mijn klanten beter en diepgaander te kunnen “helpen” op hun weg naar verandering en naar klantgerichtheid”, zegt ze.
Ruim twee jaar na de start werkt Jezzup onder andere voor banken en verzekeringsmaatschappijen, maar ook voor een aantal retail- en productiebedrijven. Ze staan volgens Siska Bossuyt allemaal voor een belangrijke evolutie van een focus op operational excellence naar een strategie waarin de focus ligt op “customer intimacy”.
“Dat bijft voor veel organisaties een moeilijke transformatie-oefening. Als coach gaan we met de verantwoordelijken op weg naar de uitmuntendheid in de klantenrelaties. Door de juiste vragen te stellen, kunnen we een heel precieze route uitstippelen.
Waarom het bedrijf niet “Jazzup” heet, is een voor de hand liggende vraag, waarop Siska Bossuyt meteen een duidelijk antwoord geeft. “Er zijn nog heel wat bedrijven die de E van jezzup kunnen gebruiken en die nog een lange weg af te leggen hebben op het vlak van klantgericht ondernemen. Ze moeten de e van eomtie nog veel meer omarmen.”