Andress Consulting lanceert responsive website

0000000000kristofvermeireAndress Consulting is een complete hr-dienstverlener, met hoofdkantoor in Oudenaarde en lokale kantoren in Oost- en West-Vlaanderen, met name in Aalst, Aalter, Brugge, Gent, Kortrijk en Lokeren.

“Omdat wij ons al veertien jaar richten op de kmo-markt is regionale verankering erg belangrijk”, zegt zaakvoerder Kristof Vermeire. “Wij zien onszelf als een verlengde van de kmo en zijn personeelsverantwoordelijke. In onze rekruterings- en selectieactiviteiten willen wij veel meer zijn dan een ‘leverancier van cv’s’, maar samen met de onderneming bekijken wat de toegevoegde waarde kan zijn van een kandidaat, met zijn of haar persoonlijkheid en competenties. Zo komen we tot een langetermijnrelatie tussen de klant en kandidaat.”

Andress Consulting, dat zich tot twee jaar geleden vrijwel uitsluitend toelegde op selectie en rekrutering en voor een stukje ook op hr-consultancy, doet sinds vorig jaar ook actief aan loopbaanbegeleiding. “We kregen van kandidaten die niet gekozen waren voor een functie, geregeld de vraag naar meer feedback, bijvoorbeeld over de richting waarin ze hun verdere loopbaan konden sturen”, zegt Kristof Vermeire.

“Zulke vragen kun je moeilijk beantwoorden in een ‘gewone’ selectieprocedure. Dan moet je al een volledige trajectbegeleiding organiseren, en dat is voor een individu te duur. Vandaar dat we besloten om een erkenning te vragen bij de VDAB en ook aan loopbaanbegeleiding te doen.”

Andress Consulting pakt nu uit met een responsive website om helemaal “mee” te zijn met het digitale tijdperk.

“Zowat 40% van alle internauten gebruikt een mobiel toestel om zijn of haar favoriete website te bezoeken”, zegt Kristof Vermeire. “We konden het dus niet meer maken om hen eindeloos te laten scrollen via een non-responsive site.”

Ook Google verkiest responsive websites. Meer nog, met de update van zijn algoritme worden non-responsive sites afgestraft. Ze krijgen een lagere score en worden moeilijker vindbaar in de zoekmachine. “Met de nieuwe site worden we dus niet alleen beter gevonden, we verhogen ook onze klantgerichtheid”, zegt Kristof Vermeire nog.