Gents digital agency Wijs wint ADMB HR-award

ADMB_AWARD-2Tijdens een gala in het Brugse Concertgebouw reikten HR-dienstengroep ADMB en haar externe dienst voor preventie en bescherming op het werk Provikmo op 12 novermber voor de 15de keer de ADMB Awards uit. Ook Oost-Vlaanderen viel in de prijzen want bij de studenten ging een erkenning naar Lara Serpentier van de Universiteit Gent, terwijl Ilse Jansoone van het digital agency Wijs de HR-prijs in de categerie professionals in ontvangst mocht nemen.

Met de jaarlijkse ADMB Awards zetten Groep ADMB en Provikmo het belang van een inspirerende samenwerking tussen deskundigen, academici en ondernemers in de verf. Een onafhankelijke vakjury gaat op zoek naar professionals die met hun HR- of preventiebeleid een duidelijke meerwaarde bieden voor hun bedrijf of organisatie. Maar ook studenten die een innoverend eindwerk over een HR- of preventiethema schreven komen in aanmerking voor een award.

In de categorie preventie en welzijn ging de award bij de studenten naar Alain Deloore, student preventieadviseur niveau II aan Syntra West Kortrijk.   Bij de professionals in de categorie preventie en welzijn ging de ADMB Award naar Philippe Peeters van Dienstenbedrijf BOD uit Bredene.

De HR-jury, onder leiding van Patrick Coucke,  voorzitter van Bedrijvencentrum Brugge, gaf de ADMB Award in de categorie HR bij de studenten aan Lara Serpentier, masterstudente Pscyhologie aan de Universiteit Gent. Voor haar masterproef onderzocht zij de rol van emoties en affectieve reacties op de verwachtingen en percepties van werkzoekenden in hun zoektocht naar een job. Volgens de jury kaart haar werk een thema aan dat niet alleen belangrijk is voor organisaties, maar ook voor de maatschappij. Het onderzoek toont onder meer duidelijk aan dat de perceptie van ‘interpersoonlijke rechtvaardigheid’ binnen een selectieprocedure een belangrijke impact heeft op de mate waarin sollicitanten positieve emoties ervaren. Natasha Bellinck, ook studente Psychologie aan de Universiteit Gent, kreeg een eervolle vermelding met haar masterproef ‘Diversiteit realiseren in organisaties: test van Avery’s model’.

Ilse Jansoone van het Gentse Digital Agency Wijs kreeg uit de handen van Philip Van Eeckhoute, gedelegeerd bestuurder van Groep ADMB, de ADMB Award voor HR in de categorie professionals. “Met het project Engage slaagde Ilse erin een geïntegreerd HRM-beleid strategisch te positioneren binnen het bredere beleid van haar organisatie”, licht Philip Van Eeckhoute de keuze van de jury toe. “Zo maakte ze het mogelijk om structurele veranderingen op een positieve manier te benaderen, met participatie van én respect voor alle medewerkers.”