Nathalie Noppe, die in Lokeren de slaapspeciaalzaak Noppe Slaapcultuur uitbaat lanceert met de webshop www.pret-a-dormir.be een online verkoopkanaal dat zich toespitst op trendy en hippe nachtkleding.
Deze webshop etaleert immers uitgebreide collecties en modieuze merken van nachtkledij, home- en lounge wear, badkledij & bedlinnen, zowel voor kinderen als voor volwassenen.
Nathalie Noppe weet perfect wat ze op haar webshop moet posten, want in haar eigen familiebedrijf ‘Noppe Slaapcultuur’ te Lokeren introduceerde ze 5 jaar geleden al een shop-in-the-shop met nachtlinnen en badkledij.
De jongste jaren differentieerde ze visionair nog verder met lounge– en homewear waarnaar momenteel heel wat vraag bestaat.
“Het onderscheid tussen prêt-à-porter en prêt-à-dormir vervaagt immers enorm. Bij sommige merken zie je het verschil zelfs niet meer tussen dag- en nachtkledij. Meer en meer mensen zijn ook op zoek naar een ‘huispak’ waarin ze zich thuis de hele dag of weekend comfortabel en behaaglijk voelen”, aldus Nathalie Noppe.
En om de merkbeleving van de klant is het Nathalie Noppe te doen. Want ze past het omnichannelconcept toe. Met dit concept evolueerde ze van een winkelgeoriënteerde naar een klantgeoriënteerde retailbenadering, en integreerde ze alle offline en online kanalen. Ze runt immers zowel een slaapcomfortwinkel met 45 jaar knowhow, als een trendy webshop met een uitgebreid complementair kledijaanbod. Die webshop ziet ze vooral als een verlengde van de winkel, en van de ‘drive’ van de mensen achter de winkel.
“Precies om die manier kan ik me onderscheiden van pure internetspelers als Bol.com, Zalando en Amazon”, zegt ze. “In 2016 komt er trouwens een ‘pretverdiep’ bij met 500 m² klantbeleving rond lingerie, nachtkleding, lounge- en beachwear en het mooiste bedlinnen. In de loungebar zullen klanten gezellig iets kunnen drinken.”
Omnichannel is voor Noppe het beste van twee werelden. Wie online iets ziet wat hem/haar interesseert, maar de artikelen toch wil aanraken, ruiken, voelen en passen, kan dat in de winkel doen. Wie geen tijd heeft om langs te komen, kan dus vanuit zijn zetel bestellen op elk moment van de dag. Uit recent Comeos-onderzoek blijkt overigens dat 42% online aankoopt voor de tijdswinst en dat 44% van de Belgische consumenten bij voorkeur online inspiratie zoekt om de aankoop nadien in een fysieke winkel te doen. Belangrijk is dat, wat op de site staat staat, ook effectief in voorraad is, wat een snelle gratis levering waarborgt. Indien artikelen niet passen, kunnen ze bovendien altijd gratis geretourneerd worden. Maar elke online bestelling kan uiteraard ook altijd afgehaald worden in de winkel.
“De omnichannel-aanpak maakt dat je je sterk en flexibel op de consumentenmarkt kan blijven focussen door aan te voelen en te horen wat de klant-in-de-shop en de klant-op-de-webshop wenst”, aldus Nathalie. “En door merken aan te bieden die je niet via de Zalando’s van deze wereld kan bestellen. Ook steunen we hippe Belgische merken zoals Woody, Lords & Lilies, Alice et Maman.”