Bij financiële dienstverlener BDO België, de groep die haar hoofdkantoor heeft in Merelbeke, zijn recent 45 pas afgestudeerden aan de slag gegaan. Tijdens een eerste opleidingsweek in de inspirerende setting van de Oostendse Thermae Palace werden ze ondergedompeld in de BDO-organisatie. Daarnaast maakte het bedrijf hen vertrouwd met de vaktechnische aspecten van het volledige BDO dienstenaanbod, aangezien klanten op diverse vlakken een proactief advies verwachten en de zogenaamde cross-serving een absolute must is geworden.
De opleiding beperkt zich niet tot een theoretisch luik: er wordt van de starters verwacht dat ze via een case hun theoretische kennis omzetten naar de praktijk en door teambuilding hun toekomstige collega’s beter te leren kennen.
Na deze officiële aftrap zijn de starters aan de slag gegaan in één van de 9 BDO-kantoren in België.
BDO Academy, opgericht in 2010, heeft vooreerst als doel kennisoverdracht te realiseren binnen de hele organisatie. Het starters opleidingsprogramma van BDO loopt over 2 weken en beoogt zoveel mogelijk BDO-expertise en ervaring te delen zodat ze onderbouwd kunnen tegemoetkomen aan de talrijke uitdagingen van hun toekomstige klanten.
De rode draad door de startersopleiding is de jaarrekening belicht vanuit diverse invalshoeken in functie van de diverse BDO business lines, maar daarnaast wordt eveneens aandacht besteed aan de communicatieve, commerciële en administratieve vaardigheden.
Hans Wilmots CEO BDO België voegt hier aan toe: “BDO-medewerkers hebben de natuurlijke reflex om persoonlijk professioneel en pragmatisch te handelen. Ik voel dat zij passievol voor hetzelfde doel willen gaan en zo krijgt de hele BDO-organisatie vleugels.