Omy.dog: nieuw sociaal netwerk voor hondenliefhebbers

aaaaaaomydogDe Dendermondse ondernemer Davy Kerre lanceerde midden oktober het platform Omy.dog, een sociaal netwerk voor  hondenliefhebbers. “Gebruikers kunnen in functie van hun viervoeter een eigen profiel aanmaken en  personaliseren met foto’s en berichten”, zegt hij. “Bovendien biedt het netwerk de kans om andere hondeneigenaars te leren kennen en op die manier interessante ervaringen uit te wisselen.”

Het idee voor Omydog kwam tot leven toen Davy Kerre zelf een hond wilde kopen. “Het was even zoeken welke hond ik precies wilde en bij welke betrouwbare fokkers ik daarvoor terecht kon,” zegt hij. “Dat deed me beseffen dat een dynamisch platform met informatie over onze trouwe viervoeters eigenlijk nog ontbrak in het sociale medialandschap.Daarom omvat de website ook een soort intuïtieve zoektool. Op basis van een reeks zoekcriteria – van haarlengte tot type hond – kunnen mensen op zoek gaan naar de hond die het beste bij hen past.”

In de zoekresultaten zelf krijgen die gebruikers gedetailleerde en gevisualiseerde info te zien. Zodra ze dit weten, kunnen ze op de site betrouwbare Belgische en internationale fokkers en trimsalons vinden. Gedaan met die ellenlange zoektochten op het internet.

Ook het emotionele aspect speelt een grote rol bij Omydog. “Een hond is zoveel meer dan een huisdier,” vindt Kerre. “Eigenaars beschouwen honden als een deel van het gezin. Ze zijn trots op hun viervoeter en willen dat ook tonen.”

Iedereen met een profiel wordt dus eigenlijk ambassadeur in de hondenwereld. Nuttige artikels, weetjes en wedstrijden maken het geheel alleen maar leuker en aantrekkelijker. Zeker als je weet dat je zelfs een apart profiel kunt registreren voor je hond zelf.

“Mijn voornaamste doel is een interactief platform aanbieden dat de emotionele ervaring van een hond koppelt aan de informatieve kant van het verhaal,” besluit Kerre, die met de naam van zijn platform ook handig inspeelde op de vooral bij jongeren populaire kreet “Oh my God” en hoopt dat het sociale netwerk ook adverteerders kan aantrekken.