Op een “brand café” dat STIMA – de vroegere Stichting Marketing – op 29 oktober vanaf 18 uur organiseert bij Bulthaup in Sint-Stevens-Woluwe, is disruptie het centrale thema, met daaraan ook gekoppeld lef, vastberadenheid, visie, de moed om te durven afwijken.
“Disruptie is een enorm buzzwoord”, klinkt het bij Stima. “Daardoor horen veel bedrivjen wel de klok luiden maar weten ze niet echt waar de klepel hangt. Het gaat echter niet om het veranderen om te veranderen, noch om te proberen mee te surfen op de waan van de dag maar om het schip op een berekende manier van koers te doen veranderen. Opportunisme is daarbij echter géén vies woord.”
De sprekers op dit brandcafé zijn “heren van stand”. Enerzijds komt Grégoire van Cutsem van Lampiris vertellen over het integreren van het menselijke aspect in marketing in tijden van big data en monsteranalyses. Anderzijds komen Dries Henau en Yuri Vandenbogaerde, die indertijd het programma Topstarter wonnen met hun Gents Wasbar en die formule ondertussen voor een flinke som van de hand deden, vertellen over “forward thinking” en meer bepaald hoe ze dat hebben gedaan in opdracht van Jaguar.
Een wit blad was de start van de ontwikkeling van de nieuwe XE: design, architectuur, ophanging, motoren, alles nieuw. Zo ook het concept van Forward Thinkers en de onconventionele communicatiestrategie die het innoverende karakter van de nieuwe auto moet onderstrepen. Onvervaarde disruptie, bold & edgy, perfect in lijn met hoe Dries en Yuri denken en handelen.