PR Bureau Wavemakers streeft naar langetermijnrelaties

C25R9744-13PR-bureau Wavemakers uit Waasmunster is een initiatief van Elke De Mayer (foto) en wordt steeds vaker ingeschakeld door ondernemingen uit allerlei sectoren. Dat is volgens de onderneemster onder meer te danken aan duidelijkheid en transparanatie die enkele maanden geleden de kernwoorden vormden bij het vernieuwen van de website.

“Communicatie is een ruim begrip”, zegt ze “en dus is enige duiding wel nodig. Door enkele concrete voorbeelden aan te halen met de doelstelling en de resultaten van acties voor bijvoorbeeld Argenta, Special Olympics, Clouds of Fashion en Optima Open geven we een duidelijk beeld van onze activiteiten. Wavemakers is gespecialiseerd in persrelaties en die kennis passen we toe op klanten uit heel verschillende sectoren.”

Wavemakers beschikt over een heel uitgebreid journalistennetwerk met onder meer modejournalisten, sportcommentatoren en financiële redacteurs.We vormen voor klanten de brug naar media-aandacht.

“Ik ben alleen opgestart en momenteel werk ik samen met een Franstalige partner. Dat is interessant omdat we zo voor grote projecten het werk kunnen verdelen. Op het tennistornooi Optima Open, een uniek evenement waarop voormalige tennislegendes het tegen elkaar opnemen en dat dit jaar in Knokke-Heist plaatsvindt van 13 tot 15 augustus, ontvangen we bijvoorbeeld zo’n 50 journalisten, regelen we elke dag interviews, schrijven we een persbericht en organiseren we na elke match een persconferentie: dat kan je alleen niet bolwerken.”

Elke De Mayer geeft nog mee dat ze vooral streeft naar langetermijnrelaties. “Eenmalig de media halen met een lancering is niet zo moeilijk, maar ik wil met klanten meedenken over hoe ze met hun merk ook op lange termijn aandacht kunnen blijven krijgen. Hoe beter je een organisatie kent, hoe meer je in de diepte kan werken. De ambitie om een groot PR-bureau te worden met veel mensen in dienst heb ik niet. Waarom niet? Als zaakvoerder zou mijn jobinhoud dan verschuiven van PR naar HR en dat wil ik niet. Ik wil niet enkel een strategisch plan ‘verkopen’ aan een klant en het laten uitvoeren door iemand anders. Ik vind de hands-on aanpak net leuk. Ook eerlijker tegenover de klant: ze weten dat ik degene ben die de strategie bedenkt maar ook dat ik degene ben die de journalisten persoonlijk opbelt om hun verhaal in de pers te krijgen. Zo onderhoud ik mijn netwerk én krijgt de klant de kwaliteit van een ervaren PR-specialist gegarandeerd.”