Creatief en positief verhaal promoot stadskern Sint-Niklaas

00000000000stnikTerwijl de debatten over Uplace en de mogelijke gevolgen van een eventuele inplanting van deze mastodont voor de lokale detailhandel nog volop woeden, moet de stadskern in Sint-Niklaas al jaren rekening houden met het Waasland Shopping Center.

Centrummanager Filip Van Bel wijst erop dat dit geen probleem is. “We kunnen elkaar versterken”, zegt hij. Ondertussen kijkt hij samen met zijn team op geen inspanning om de persoonlijke aanpak en de ambachtelijke passie van de handelaars in het stadscentrum te benadrukken.

“Door een positief verhaal te brengen, tonen we dat er ook in de stadskern beleving te vinden valt”, zegt hij. “We werken samen met het stadsbestuur, met de verschillende handelaars en de horeca om creatief naar buiten te komen. Zo zullen de bezoekers van de  Sint-Niklaase stadskern  binnenkort worden verwend met een ambachtelijke praline met knetterparels.”

Deze Oh-praline, ontwikkeld door de ambachtelijke chocolatiers Wauters, Vyverman en Bastin,  verwijst naar het logo van het centrummanagement en het oh-gevoel dat de mensen zouden moeten krijgen in de stadskern. Er zijn 10.000 pralines gemaakt, die vanaf de dag van de klant op 26 september tot en met het Rode Loperwekkend op 4 oktober zullen worden uitgedeeld.
.