Casting Studio is een castingbureau onder leiding van Kris De Meester. Het is voornamelijk actief in de internationale reclamewereld maar verzorgt ook opdrachten op het gebied van film, televisie en theater. In opdracht van diverse klanten zoals productiehuizen, reclamebureaus en fotografen selecteert het bureau zowel acteurs, modellen als mensen die over het uiterlijk beschikken dat de producenten voor ogen hebben.
“Ik ben in 1992 gestart als zelfstandige”, geeft Kris De Meester aan, “om dan drie jaar later vanuit het agentschap te beginnen werken. Eigenlijk vieren we dit jaar dus onze twintigste verjaardag. We zijn in die periode uitgegroeid tot één van de marktleiders in België en we maken nu deel uit van de drie grootste bureaus in de Benelux.”
Casting Studio is vooral gespecialiseerd in acteurs en werkte via het vinden van die acteurs al mee aan duizenden commercials maar ook aan langspeelfilms zoals Nymphomaniac van Lars von Trier, Ex-Drummer van Koen Mortier en A Quiet Passion van Terrence Davies.
“Onze klanten situeren zich vooral in de internationale reclamesector”, verduidelijkt Kris De Meester. “We werken dagelijks voor Belgische, Franse, Nederlandse en Duitse klanten. Daarnaast bedienen we ook vaak Amerikaanse en Britse klanten. We hebben een uniek aanbod aan talent, waardoor we weinig echte concurrenten hebben. Ons dienstenpakket is ook vrij all-round en gaat van het zoeken van talent en het afnemen van screentesten in onze studio tot de fiscale afhandeling van het papierwerk en de opvolging van de gebruiksrechten. We werken vooral internationaal. Door de jaren is het begrip “een Belgische kop” een vaste waarden geworden in de internationale reclamesector. De unieke fysionomie van “de Belg” spreekt een ruim gama aan opdrachtgevers aan.”
Casting Studio maakt zich ook sterk een bijdrage te kunnen leveren tot de verdere professionalisering van de sector. “We blijven volop energie steken in het vnden van de juiste “koppen” en het erg goed begeleiden van die mensen. We trachten hierbij zo correct en objectief mogelijk te zijn. We gaan dus bijvoorbeeld niet mee in onverantwoorde salariseisen van acteurs, maar trachten steeds een zo correct mogelijke vergoeding te verkrijgen, die zowel voor de opdrachtgever als de uitvoerder aanvaardbaar zijn.”