Carrefour opent eerste Oost-Vlaamse drive in Oostakker

069-knewscrop-460x306Distributiegigant Carrefour heeft op 17 augustus zijn eerste Oost-Vlaamse drive afhaalpunt geopend, meer bepaald in Oostakker. De winkelketen beantwoordt hiermee de vraag van gezinnen die hun boodschappen het liefst online doen en op de winkelparking in hun koffer laten inladen.

Het aantal gezinnen dat zijn boodschappen online doet, stijgt in België. Dit merkt Carrefour duidelijk aan het succes van haar drive-afhaalpunten in het land en aan de verdubbeling van de omzet van de Summerdrive die ze deze zomer voor een tweede jaar op rij in Knokke-Heist opende. Dankzij die afhaalpunten kan de klant volgens Carrefour van een eenvoudige, handige en supersnelle service genieten.

“Via drive.be”, zo luidt het in een persbericht van de groep, “kan de klant via pc, tablet of smartphone boodschappen doen en een keuze maken in een assortiment van meer dan 15.000 producten.”

Op het afgesproken moment rijdt de klant naar de Carrefour drive van zijn keuze en meldt zich aan de hiervoor bestemde zuil aan, waarop een medewerker de boodschappen in – recycleerbare tassen – in de autokoffer laadt. Dit alles gebeurt in minder dan 5 minuten zonder dat de klant uit zijn auto dient te stappen; kortom een op-en-top comfortabele winkelervaring. Carrefour is de enige nationale retailer die haar klanten niet vraagt van uit te stappen en de boodschappen in de koffer van de klant laadt. Carrefour drive is gratis bij de eerste bestelling en bij aankoop vanaf 150 euro. Is het aankoopbedrag lager, dan vraagt Carrefour een service kost van 4,50 euro voor het samenstellen van de boodschappen. Uit ervaring weet Carrefour dat klanten vaak een uitgebreide boodschappenlijst hebben wanneer zij op drive een beroep doen en dat de servicekost dan voor hen wegvalt.

De drive op de parking van de hypermarkt in Oostakker is de eerste in Oost-Vlaanderen. Naast de 12 drives in het hele land heeft Carrefour ook nog meer dan 60 afhaalpunten in hyper- en supermarkten. Op die locaties bestellen de klanten online en halen ze hun bestellingen in de winkel af.