Op dinsdag 19 mei organiseerde Mamzel, een initiatief van de Limburgse onderneemsters Kim Hardy en Kim Severy, in Drongen een info-avond om ook Oost-Vlaamse ondernemende dames warm te maken voor hun concept, dat tegelijk mikt op onlineverkoop en offlineverkoop via home party’s.
Mamzel verkoopt enerzijds via een webshop een collectie eigenzinnige cadeautjes voor dames, kinderen, feestjes en om het wonen gezelliger te maken. “We gaan altijd voor producten die een verhaal vertellen en omdat we graag trendsetter zijn, vernieuwen we permanent de collectie. We gaan volop voor hippe producten, waar toch op één of andere manier een beetje een hoek af is”, legt Kim Hardy uit.
Tegelijk werkt het bedrijf ook met zogenaamde “mamzelparty’s”, die voortborduren op het aloude Tupperwarerecept. “We willen in elke provincie een twintigtal dames vinden die dat willen organiseren en dus een winkeltje willen maken van de woonkamer waar de aanwezigen alle producten kunnen zien, voelen en ruiken. We willen echt dat het fun-avonden zijn, maar de bottom-line is natuurlijk dat dit ook de verkoop vergemakkelijkt en dat de “Mamzel” die de party organiseert er ook iets aan verdient.
De derde pijler van het businessconcept van Mamzel is een service op maat voor bedrijven met verrassende producten die als cadeautje kunnen fungeren voor werknemers en klanten, cadeaubonnen of een pop-up winkeltje dat tijdens een event voor beleving zorgt.
Op de informatieavond in Drongen verwelkomde Mamzel twaalf belangstellenden. “We zijn niet ontevreden met die opkomst”, zegt Kim Hardy, “maar we hebben dus zeker nog plaats voor ondernemende dames die met ons in zee willen gaan en zo een mooi centje kunnen bijverdienen.”