Made-in zal niets op jouw profiel posten.
Je gegevens worden verwerkt conform het privacy beleid van Mediahuis.
Door te registreren via jouw sociale media-account geef je ons toegang tot persoonsgegevens zoals profielgegevens en voorkeuren.
Eind januari 2015 besliste de Europese centrale bank om alle registers open te trekken en de zogenaamde bazooka boven te halen. De ECB gaat meer dan 1.100 miljard euro in de economie pompen in de hoop de economische motor die in Europa blijft sputteren weer te doen aanslaan. Toch rijst bij veel specialisten de vraag of dat geld wel naar de reële economie zal vloeien. En ook de retailers, die net een niet zo goede soldenperiode achter de rug hebben, vragen zich af of een en ander wel zoden aan de dijk zal brengen.
De consumenten blijven immers zeer voorzichtig. Gelukkig ontstaan er ook initiatieven om onder meer de retail te helpen. Zo biedt de Vlaamse overheid de kans om ondernemers die minstens 50% business to consumer werken via een individueel inspiratietraject ondersteunen in hun zoektocht naar de rol van hun fysieke zaak binnen het winkelen in de toekomst. Dankzij de steun van het Agentschap Ondernemen en de bijdrage van de lokale overheid, wordt de deelnameprijs voor de ondernemer beperkt.
Tot 2017 krijgen minstens 600 ondernemers de kans om dit traject te doorlopen in de steden en gemeenten die deelnemen aan dit project.