Commanity wil bedrijfsleiders bewuster maken van het belang van groei

00001commanityCommanity is een  sterk Oost-Vlaams getinte community van ondernemers en directieleden van B2B-groeibedrijven. Commanity brengt inhoud. Die inhoud gaat over business development en businessmarketing. “We doen dat omdat wij geloven dat daar de grootste gap zit bij de top van het bedrijfsleven. Omdat wij merken dat ondernemers en directieleden niet genoeg kunnen weten over klanten. Het zijn immers de klanten die basis leggen voor succes en groei”, zegt Jan Lagast van het managementadviesbureaubureau Forte uit Melle.

Dat bedrijf  is samen met de bedrijven Natch Europe, Resolved/CPM, Studio Dott en Vandekerckhove & Devos de drijvende kracht achter Commaniy. Deze bedrijven  zorgen voor inhoudelijke en financiële ondersteuning zodat de community ondernemers en directieleden meer inzicht kan  bieden in industriële marketing en business development zodat ze daarmee de groei van hun bedrijf beter kunnen onderbouwen.

Vier jaar na de oprichting heeft Commanity een stevige reputatie verworven, onder andere dankzij de steun van heel wat professionle organisatiees, waaronder Agoria, Fedustria en ie-net.

Commanity er voor elke directeur en elke ondernemer die vooruit wil”, zegt Jan Lagast nog. “We zijn ervan overtuigd dat ondernemingen niet langer excuses hebben om zaken die minder lopen op de crisis af te schuiven. Want door de snelheid waarmee alles verandert, is er eigenlijk sprake van een permanente crisis, maar dat woord heeft een te negatieve connotatie gekregen. Ons werkthema .van 2014 was . “Beating the crisis”. In 2015 willen we dat woord niet meer gebruiken. We  laten de crisis ver achter ons en gaan voor groei. We organiseren dit jaar drie topevents, waarvan het eerste plaatsvindt op 26 maart. Het zal gaan over win-wins en hoe die kunnen gerealiseerd worden voor producten of diensten.”