De Gentse startup Showpad blijft hard groeien. Nu kondigde het bedrijf de overname aan van zijn Amerikaanse concurrent Storydesk.
Showpad is in 2011 opgericht door Pieterjan Bouten, Louis Jonckheere en Peter Minne en richt zich op het productiever maken van salesteams en op het geven van meer inzicht in de salescontent van de marketingafdelingen. Showpad heeft ondertussen meer dan 500 klanten in 40 verschillende landen. Heel wat grote multinationals zoals Xerox, Audi en BASF zijn klant, maar dat belet niet dat de diensten van het bedrijf ook bijzonder nuttig zijn voor kleinere ondernemingen.
Showpad bestaat uit een online platform en een mobiele app. Via het online platform kan marketing gemakkelijk alle verkoopmateriaal beheren en distribueren. Dankzij Showpad zijn de marketingafdelingen van een onderneming 100% zeker dat de verkoopafdeling de laatste informatie aan haar vingertoppen heeft. Verder is er een uitgebreide rapportering die onder meer inzicht geeft hoe klanten en prospecten reageren op de door de verkoopafdeling gedeelde content.
De mobiele app zorgt ervoor dat salesteams en indirecte saleskanalen toegang hebben tot de meest up-to-date sales content. Ze kunnen het nodige salesmateriaal gemakkelijk vinden, presenteren en delen. Daarnaast suggereert de app bepaalde content op basis van de context, zoals het type klant en kan de verkoopafdeling zien hoe een contact reageert op de gedeelde informatie.
De volgende weken zullen alle Storydesk-klanten worden overgezet naar het Showpad-platform. De klantendienst van de Gentse start-up is reeds volop aan het communiceren met de Storydesk-klanten om de overgang in goede banen te leiden. Ondertussen is ook bekend geraakt dat het bedrijf zijn vestiging in San Fransisco zal verhuizen en dat het ook in Gent op zoek is naar nieuwe kantoorruimte.