Boomkwekerij B & C Van Hulle is 222 jaar jong

aaaavanhulleHoeveel websites van Oost-Vlaamse bedrijven zouden ook in het Russisch, het Chinees en het Turks te lezen zijn? Ze zullen wellicht niet te talrijk zijn.  Dat is wel het geval voor de site van boomkwekerij Van Hulle B& C uit Maldegem, één van de oudste familiebedrijven van het land, dat de jongste jaren een zeer sterke expansie wist te realiseren op diverse internationale markten. Ter gelegenheid van de 222ste verjaardag van het bedrijf zal het bedrijf van de broers Bart & Carl Van Hulle, de boegbeelden van de zevende generatie, Groot-Maldegem  dit jaar onderdompelen in een unieke kerstsfeer met 222 kerstbomen.

De broers Bart en  Carl Van Hulle, die in de jaren negentig het roer overnamen van vader Louis, hebben van Van Hulle, de boomkwekerij van haag- en bosplanten met blote wortel, op terreinen met een oppervlakte van meer dan 100 hectaren , een internationaal bijzonder gereputeerde speler gemaakt.

Passie voor het vak die met de paplepel is meegegeven en een diep in de klei gewortelde onverzettelijkheid, en doorzettingsvermogen, hebben ervoor gezorgd dat de boomkwekerij nog altijd één van de belangrijkste werkgevers van de regio is.

Carl en Bart Van Hulle bewijzen trouwens niet enkel door hun bedrijf ook in de snel veranderende wereld te doen groeien, dat ze oog hebben voor duurzaamheid. Ze mogen ook prat gaan op het bedenken van de “Vergroot de hoop” actie, een actie die erop gericht is om het snoeisel van de taxushaag afzonderlijk in te zamelen, omdat het baccatine bevat, een belangrijke grondstof voor de productie van kankerbestrijdende geneesmiddelen. Op die manier leverden ze een enorme bijdrage om kanker beter te bestrijden.

Het is voor de broers Van Hulle nochtans nooit een reden geweest om hoog van de toren te blazen. Als vanouds staan ze stevig met de voeten op de grond. “Maar we zijn er wel trots op”, zo zeggen ze in koor, “dat we ook als zevende generatie van het familiebedrijf nog altijd in dienst staan van het groen in de wereld, en dat we dat kunnen doen vanuit een duurzaame en maatschappelijk geëngageerde input, zodat ook de achtste generatie van ons bedrijf op de ingeslagen weg zal kunnen voortgaan.”