Shopping center Deinze al in eerste jaar bekroond met innovatieaward

ddeinzeDe Belgian Luxembourg Council of Shopping Centers (BLSC) heeft eind vorige maand de winnaars van de “Shopping Awards 2014” bekend gemaakt. Deze awards zijn bedoeld voor shopping centers en retail parks die uitblinken met een innovatieve en vernieuwende aanpak.

D-Deinze mag zich de winnaar noemen in de categorie Retail Parks en dat is best opmerkelijk want het park ging pas dit jaar van start. Het is een initiatief van Patrick Piens, die op dezelfde locatie vroeger Piens Music Planet, een muziekbeleveniswinkel op ene oppervlakte van 5.000 vierkante meter uitbaatte. De hele muziekindustrie werd echter door internet op zijn kop gezet en daarom besliste Piens om resoluut het roer om te gooien en projectontwikkelaar te worden. In een interview met het vakblad Retail Update wees hij op de goede ligging van Deinze, vlak bij zowel de E40 als de E17, op de 80.000 gezinnen die in het gebied wonen en op het feit dat veel retailsectoren er ondervertegenwoordigd waren.

Piens wist meteen belangrijke retailspelers als Bel & Bo, Brantano, JBC en ZEB te overtuigen, ook al omdat hij de gedetailleerde klantendatabase die hij bij Piens Music Planet had opgebouwd als extra troef inzette om voor de retailers gerichte acties uit te werken. “De bekroning is voor ons vanzelfsprekend een belangrijke stimulans om op de ingeslagen weg voort te gaan,” zegt Patrick Piens. “Ik ben ervan overtuigd dat ook de handelaars in de binnenstad mee de vruchten kunnen plukken van de “traffic” die wij naar het shoppingcenter genereren.”

 

 

 .