VOKA Oost-Vlaanderen organiseert op 6 november opnieuw een zogenaamd crunch café. Dit gebeurt in samenwerking met zijn strategische partner, het Gentse communicatiebureau De Blauwe Peer, dat enkele gastsprekers uitnodigde om zich te buigen over de “return on creativity”.
“Creativiteit en innovatie zijn twee cruciale eigenschappen en levensnoodzakelijke voorwaarden voor succes in de 21ste eeuw”, legt Peter Lissens, creative director van De Blauwe Peer uit. “Met de zin voor innovatie van Vlaamse bedrijven zit het redelijk snor. De creativiteit, en meer bepaald creativiteit in communicatie van kmo’s daarentegen, laat niet zelden te wensen over. Het blijft bij veel kleine en middelgrote ondernemingen nog een te vaak gehoorde dooddoener dat ze “geen tijd hebben om creatief te zijn, en dat ze in de eerste plaats moeten verkopen”. Maar ze ondervinden wel dat verkopen er niet gemakkelijker op wordt. Precies door meer aandacht te hebben voor de creatieve krachten die in elke onderneming aanwezig zijn, zou dat verkoopproces kunnen vergemakkelijken.”
In het ICC Gent zullen experts als Peter Lissens (Creative Strategy Director bij De Blauwe Peer), Tom Berth (Creative Director Publicis Belgium en jurylid tijdens de Cannes Lions 2013) en Xavier Laporta (Marketing Director Renault Belgium) de deelnemers aan het seminar enkele concrecte tips en technieken meegeven.