St-Luc Labels&Packaging uit Nazareth mag zich sinds vorige week na een druk bijgewoond event in de “Seven” in Eeklo de nieuwe Voka Ambassadeur voor de regio Meetjesland-Leiestreek noemen. In een spannende slotverkiezing haalde het bedrijf het in de ambassadeursverkiezing die dit jaar in het teken stond van groei van The Aim en Vervaet Verhuis, beiden uit Aalter. Met de verkiezing van de jaarlijkse Voka Ambassadeur wil de bedrijvenorganisatie aandacht vragen voor excellent kmo-ondernemerschap dat de regio ten goede komt en andere ondernemingen kan inspireren.
Hooggespecialiseerd familiebedrijf
St-Luc Labels&Packaging is een hooggespecialiseerd Belgisch familiebedrijf met vestigingen in Nazareth en Bondues, Frankrijk. Er werken 112 mensen, 81 in de hoofdzetel te Nazareth, waar men labels en films drukt, en 31 in de vestiging in Noord-Frankrijk, waar men de kartonverpakkingen maakt. “Wij zetten sterk in op technologie, kwaliteit, ecologie, hygiëne en voedselveiligheid”, vertelt managing director Fanny Dhondt. Het bedrijf liet de voorbije jaren een sterke groei optekenen en investeert constant in de nieuwste technologie. Vorig jaar werd een omzet gerealiseerd van 19,7 miljoen euro en kwamen de investeringen uit op 1,3 miljoen euro. De naam St-Luc is afkomstig van de Heilige Lucas, patroonheilige van de drukkers
Groeibedrijven zorgen voor onze sociale zekerheid
Het jaarthema voor 2014 was “groei”, het thema waar Voka al sinds enige tijd onophoudelijk op hamert omdat het “onze enige sociale zekerheid” is. De drie genomineerde bedrijven werden als groeiuitblinkers ondervraagd over hun aanpak en prestaties inzake strategie, innovatie, export en HR-beleid. Naast de uiteindelijke winnaar St-Luc Labels&Packaging, gespecialiseerd in zelfklevende etiketten, shrinksleeves, folie, vlakkarton verpakkingen en POS-materiaal, toonden ook de twee andere genomineerden, internetmarketingspecialist The Aim en Vervaet Verhuis, behorend tot de top 10 van verhuisbedrijven in België, allebei uit Aalter zich van hun beste zijde. De drie genomineerden kregen goede tot uitstekende cijfers in de financiële screening door Deloitte. Ook ING en het Innovatiecentrum Oost-Vlaanderen legden, samen met een vakjury, de voorgedragen bedrijven onder de loep. Tijdens de verkiezingsavond op donderdag 11 september kon een publiek van ondernemers, vrienden en relaties dan mee de winnaar uit het voorbeeldige trio kiezen.
Inspirerende voorbeelden in de regio
St-Luc Labels&Packaging volgt als nieuwe regionale Ambassadeur NV Van den Weghe op, producent van natuursteen uit Zulte, die de trofee vorig jaar in de wacht sleepte. In 2011 toonde LS Bedding zich de beste en in 2012 was Applitek de laureaat in de regio Meetjesland-Leistreek. Op 24 november dingt St-Luc Labels&Packaging in de Gentse Opera mee naar de titel van Oost-Vlaamse Ambassadeur.