HEIST-OP-DEN-BERG – Sinds 12 mei is de gloednieuwe webshop van Tessa Maes online. Daarmee ging voor Tessa (28) een droom in vervulling. Op ChicsdeMalines.be verkoopt ze kleding schoenen en accessoires. Het is voor Tessa Maes haar eerste stap in de ondernemerswereld.
Voorlopig doet Tessa haar webshop nog in bijberoep. Ze volgde een opleiding als bachelor HR en werkte onder andere bij een rekruteringsbureau. Haar passie voor kleding dateert uit haar studententijd toen ze een stage deed bij Bestseller, het Deense kledingbedrijf dat merken als Vero Moda, Only en Jack & Jones in haar portefeuille heeft.
“Ik was al een tijdje van plan om iets met kleding en mode te doen. Samen met de mensen van Geprint.be heb ik een webshop opgestart van nul.” De smaak om te ondernemen kreeg ze te pakken op netwerkevents in de regio Mechelen waar ze voor haar werkgever naartoe ging. “Het enthousiasme van die jonge ondernemers werkte aanstekelijk. Het was door de coronacrisis dat ik beginnen nadenken ben. Ik dacht, het is nu of nooit.”, vertelt Tessa.
Van meet af aan wou ze niet de dingen verkopen die je op andere plaatsen ook kan kopen. Daarom ging ze op zoek naar groothandels die kleding verkopen die ze zelf graag zou dragen. De eerste collectie van Chics de Malines is er een van draagbare kledij met dat tikkeltje meer. Het gaat vooral om Franse merken. “Ik heb zelf alles uitgekozen en samengesteld. De stijl zou je kunnen omschrijven als casual chique. De prijzen hou ik zo laag mogelijk.”
Naar de toekomst toe droomt Tessa van een fysieke winkel maar voorlopig ligt de focus op de webshop. Tessa doet alles zelf. Bestellingen, pakjes maken en versturen, de administratie, enzovoort.
“Ik weet dat je kledij voor een groot deel bepaalt hoe je je voelt. De juiste outfit zorgt voor meer zelfzekerheid. Ik wil graag dat mensen zich goed voelen in mijn kledij. Als dat het geval is dan is mijn missie geslaagd.”