MECHELEN – ‘Van iets bitters iets beters maken’, dat is het motto van het pop-up communicatiebureau Lemonaid. Op 4 mei startten 25 studenten van de Belgian Advertising School (BAS) met dit initiatief.
De Belgian Advertising School is een eenjarig postgraduaat van Thomas More dat 25 jonge talenten klaarstoomt voor de communicatiesector. De opleiding bestaat uit drie luiken: een deep dive in de reclamesector met opdrachten voor echte klanten, een stageperiode van vijf maanden en een eigen pop-up bureau.
De jonge ondernemers kozen het Mechelse Oh! (ondernemershuis) als uitvalsbasis, maar zullen voorlopig online werken. Acht weken lang helpen ze bedrijven om hun communicatie op te frissen, of dit nu in de vorm van strategie, tekst of design is.
Post lockdown communicatie
Van 4 mei tot 30 juni staan de jonge ondernemers klaar om kmo’s, ondernemingen en bureaus door de coronacrisis te helpen navigeren. Hun motto hierbij: maken, testen, beter maken. Vandaag is creatief communiceren de norm. Toch kan je een speld horen vallen in de reclamewereld. Dat contrast viel ook de student-ondernemers van BAS op. Bovendien doorstaan merken die blijven communiceren crisissen beter en leveren ze meer op na de crisisperiode.
Vanuit deze visie roepen de ondernemers van BAS dan ook op om verder te kijken dan de verplichte anderhalve meter en te blijven communiceren.
De 25 jonge ondernemers komen van verschillende achtergronden en voor elk project stelt Lemonaid een team op maat samen. Zo kan hun communicatie een waaier aan vormen aannemen: van volledige (online) communicatiecampagnes tot slogans of webdesign. “De BAS’ers stappen in deze pop-up met elk een arsenaal aan ervaringen op verschillende klanten en projecten. Ik verbaas me steeds weer over de verscheidenheid aan vaardigheden”, stelt Evert Van Den Broeck, senior strategic planner bij Wunderman Thompson.