Display

“Ambitie om de retail wereldwijd duurzamer te maken”

PUURS-SINT-AMANDS / KRUISEM – Start-up Pure Value uit Puurs-Sint-Amands en wielenproducent TENTE uit Kruisem bundelen hun krachten om vervuilende displays in supermarkten massaal te vervangen door herbruikbare, slimme displays. Met hun innovatieve oplossing willen ze wereldwijd doorbreken.

De retailsector verspilt elk jaar meer dan 1 miljard kilogram karton aan traditionele promotiedisplays die één keer gebruikt worden en dan in de vuilniscontainer belanden. De slimme displays die Pure value en TENTE ontwikkelden moeten een einde maken aan die kartonberg.

Proteus heet het duurzame alternatief dat de start-up Pure Value ontwikkelde. Deze ecologische display is herbruikbaar waardoor supermarkten jaarlijks tot 85 procent karton en meer dan 90 procent CO2 besparen. Daarnaast zorgt de display ervoor dat promoties efficiënter worden ingezet door de integratie van smart data.

Pascal de Koninck van TENTE
Voor de ontwikkeling van de Proteus-display kwam Pure Value bij TENTE uit Kruisem terecht, wereldwijd marktleider in het op maat ontwikkelen van wielen. Sales Director Pascal De Koninck van TENTE is opgetogen over de succesvolle corporate venturing. “Innovatie en duurzaamheid zitten in ons DNA. We blijven zoeken en innoveren om tot de beste resultaten te komen en impact te genereren. Door de krachten te bundelen met start-ups kunnen we het tempo van die innovatie fors opdrijven. Pure Value levert baanbrekende technologie, onze wielen van topkwaliteit en ons internationale netwerk kunnen die wereldwijd helpen lanceren.”

Geert Marivoet van Pure Value
“Deze samenwerking met een wereldspeler als TENTE kadert binnen onze internationale expansie”, zegt Geert Marivoet, co-founder en CEO van Pure Value. “Ons doel is om een wereldwijde standaard neer te zetten die voor alle merken en retailers voordelig is en bijdraagt tot een duurzamer retail-landschap.” Pure Value is een R&D bedrijf, actief in het ontwikkelen van nieuwe duurzame concepten voor retail.

De Proteus displays gaan minimaal vijf jaar mee, waardoor ze naar verwachting 250 keer opnieuw gebruikt kunnen worden voor promoties. Het voorbije anderhalf jaar werden er al meer dan 15.000 Proteus displays in de markt gezet, die op termijn meer dan 450.000 traditionele kartonnen displays moeten vervangen.