MECHELEN – Het Mechelse digitale printingbedrijf Printix breidt zijn machinepark uit en heeft nieuwe mensen in dienst genomen, waaronder sales- en marketingverantwoordelijke Boris Du Bois.
Printix werd opgericht in 2009 door Johan Ceuleers en Wim Voss. In 2017 werd het Mechelse interieur- en standenbouwbedrijf Tailormate eveneens mee aandeelhouder.
Johan Ceuleers legt uit: “Bij Printix plaatsen we innovatie steeds centraal. In een sterk concurrentiële markt waarin technologie met rasse schreden vooruitgaat, willen we top-of-the-bill blijven. Om onze klanten nog beter te dienen, hebben we eind 2019 beslist om twee nieuwe machines te implementeren.”
Het bedrijf zag de voorbije maanden een fikse stijging in de aanvragen voor toepassingen met stickers en folies. “Daarom hebben we beslist om een nieuwe Epson Surecolor SC80600L aan te schaffen. Naast een hogere snelheid en nog meer precisie biedt het toestel nieuwe mogelijkheden door het gebruik van extra steunkleuren, waaronder wit. Tevens stelt het ons in staat om te werken met designs waarin metallic kleuren worden gebruikt.”
Voor het vlakdrukken investeerde Printix in de nieuwe AGFA Anapurna. “Hierdoor kunnen we de capaciteit en snelheid van drukken aanzienlijk verhogen en een hogere kwaliteit verzekeren. Door het printen in multi-layer zijn ook hier de mogelijkheden eindeloos. Verder zullen we in 2020 ook veel meer inzetten op nieuwere toepassingen zoals printen, graveren en laseren op hout. Onze klanten zijn in de wolken met deze toepassingen.”
Investeren in mensen
Printix heeft ook nieuwe mensen aangetrokken, waaronder sales- en marketingverantwoordelijke Boris Du Bois. “Tijdens het najaar sprak ik met het team, stuk voor stuk talentvolle mensen. Kwaliteit en klantgerichtheid staan hier hoog op de agenda, en dat spreekt me enorm aan. De mooie groei van de voorbije jaren kwam er voornamelijk door mond-aan-mond reclame. Door extra inspanningen in verkoop en marketing willen we dit succes een extra versnelling geven.”