Jumbo_PROTEUS_001

Jumbo innoveert met slimme display uit Sint-Amands

PUURS-SINT-AMANDS – Supermarktketen Jumbo kan voortaan jaarlijks tonnen karton besparen omdat ze kiest voor de Proteus Smart Display van Pure Value uit Puurs-Sint-Amands.

Wereldwijd wordt jaarlijks meer dan één miljard kilogram karton verspild aan promotionele displays, en dat is een bron van ergernis bij veel retailers.

Jumbo wil hier een eind aan maken en kiest resoluut voor de Proteus Smart Display van Pure Value. Vanaf deze week starten ze met het inzetten van deze slimme herbruikbare display voor promoties op de winkelvoer.

Dankzij de herbruikbare displays kunnen supermarkten jaarlijks tot 85% karton en meer dan 90% CO² besparen. Bijkomend voordeel is dat promoties 24/7 online worden gemeten door de integratie van slimme technologie. Zo wordt het bijsturen en optimaliseren van promoties mogelijk voor Jumbo en voor de leveranciers van de keten.

‘’Met deze beweging geeft Jumbo het goede voorbeeld. De displays blijven op de winkelvloer staan wat leidt tot minder logistieke handelingen en af- en aanvoer van karton in de winkels’’, stelt Geert Marivoet, ceo en co-founder van Pure Value uit Sint-Amands.

“Bovendien heeft dit een kostenreductie als resultaat. Doel van Proteus is om een wereldwijde nieuwe standaard neer te zetten die voor alle retailers en merken voordelig is.”

“Jumbo zal voortaan zelf alle promoties inrichten en beheren”, vervolgt Marivoet. ”De merken hoeven dat niet langer elk afzonderlijk te doen. Hiervoor zetten ze in het eerste jaar grofweg 5.000 Proteus displays in. Deze vervangen naar verwachting meer dan 150.000 traditionele displays. Een duurzame win voor de sector.”