BORNEM – MINI Belux, gevestigd in Bornem, en mosaert, het creatieve label van Paul van Haver (Stromae), Coralie Barbier en Luc Junior Tam , slaan de handen in elkaar voor een creatieve samenwerking.
“Een jaar geleden kruisten onze paden voor het eerst”, zegt Joachim Sas, marketing manager MINI Belux. “Vanaf dat eerste moment hadden we meteen door dat we dezelfde creatieve waarden delen, en dat ons doelpubliek complementair is.”
Dat de aankondiging van de samenwerking samenvalt met het begin van het autosalon is geen toeval. Want daar stelt MINI de nieuwe MINI Electric voor. “Deze allereerste 100% elektrische MINI heeft een focus op duurzaamheid. Daarom zijn wij zo trots om zij aan zij te staan met het mosaert-label, dat dezelfde waarden met ons deelt”, aldus Joachim Sas.
“Het label heeft creatief werk dat tot de wereldtop behoort. Mosaert hecht heel veel belang aan duurzaamheid en elegantie. Kenmerken die ook bij MINI Electric behoren. De samenwerking met hen verliep heel spontaan. Beide partijen zaten van bij het begin op dezelfde golflengte waardoor de creatieve lijnen van het ambitieuze project in geen tijd werden uitgezet.”
Zeldzaam
Voor mosaert is een samenwerking eerder zeldzaam.
“Het is voor ons uiterst belangrijk dat een partnership past binnen de waarden en visie van ons label”, vertelt Paul van Haver (Stromae).
“MINI voldoet daar ruimschoots aan. We gaan allebei voor elegantie, creativiteit en vooral duurzaamheid. Met de lancering van de MINI Electric toont MINI z’n engagement voor een propere en groene toekomst, een doel dat ons ook na aan het hart ligt. Zo worden ook de mosaert-collecties uitgebracht met oog voor duurzaamheid en ethiek. MINI Electric en mosaert zijn daarom een perfecte match. De samenwerking met MINI zal tot mooie dingen leiden.”
Mosaert ontwierp ter gelegenheid van het autosalon een totebag van biokatoen, een cadeau voor de trouwe MINI fans. Voorlopig wil MINI nog niet veel meer kwijt over de toekomstige samenwerking.