cubzz

Cubzz schenkt 100.000 euro aan Rode Neuzen Dag

MECHELEN – 100.000 euro heeft de Mechelse marketeer Wouter Cauwenbergh met zijn merk Cubzz ingezameld voor Rode Neuzen Dag. “Ik wil in de loop van 2020 een veelvoud bijstorten. Als meer mensen de weg naar Cubzz vinden, kunnen we dat waarmaken.”

“Het kan anders”, dacht marketeer Wouter Cauwenbergh in 2015. Hij maakte van dichtbij mee hoe kinderen door de mazen van het net glippen en daardoor hun talenten niet kunnen ontwikkelen. Organisaties die daar iets aan willen doen, hebben altijd nood aan meer financiële middelen. Om geld voor die goede (kinder)doelen te verdienen, riep Wouter het merk Cubzz in leven.

Hij werkt nog maar twee dagen voor zichzelf en spendeert de rest van zijn tijd aan Cubzz.

Cubzz verkoopt koffie, chocolade, truffels, chocomelk, thee, marsepein en brood in een aantal filialen van Carrefour, Spar en Delhaize voor dezelfde prijs als A-producten.

“Door een Cubzz-product te kopen, help je kinderen die het nodig hebben zonder er extra moeite voor te doen,” zegt Wouter. “Nog te veel mensen kennen het merk niet. We hopen dat we snel meer consumenten kunnen aanzetten om onze producten te kopen in de supermarkt.”

Wouter hoopt dat hij nog meer winkels kan overtuigen om Cubzz-producten in hun rekken te leggen. Maar hij heeft van september tot eind november toch al een knap resultaat gerealiseerd.

Wouter: “Voor Rode Neuzen Dag hebben we ambachtelijke marsepeinen neuzen gemaakt en verkocht in heel wat supermarkten. Ook alle winst die we maakten met Cubzz van september tot 29 november schenken we aan Rode Neuzen Dag. Het is een echte succesactie geworden. We hebben er 100.000 euro mee verdiend. Daar kunnen we echt veel kinderen mee helpen – en daar doen we het voor.”

Sinds 2015 heeft Cubzz 203.746 euro gedoneerd aan goede doelen voor kinderen. Naast de 100.000 euro voor Rode Neuzen Dag ging ook 81.300 euro naar SOS Kinderdorpen en kleinere bedragen naar o.a. Netwerk tegen armoede, Stichting Robin, Clinicoders, CUBZZ 4 Kids en DirectCocoa.”