MECHELEN – Het jonge Mechelse bedrijf Datashift werd door Deloitte geselecteerd als één van de kandidaten voor de Rising Star. Het bedrijf van CEO Nico Huybrechts helpt ondernemingen met de analyse van hun data.
Sinds de opstart in 2015, is Datashift niet gestopt met groeien en evolueren. Er werd gestart in een éénpersoonskantoor in het Ondernemershuis in Mechelen. Met 10 medewerkers verhuisde Datashift in april 2017 naar de Wollemarkt. In augustus 2018 nam het bedrijf zijn intrek in een eigen pand aan de Oude Brusselsestraat 14. Daar wordt er momenteel gerenoveerd. De werken zullen begin maart 2020 klaar zijn.
Nico Huybrechts is trots op de selectie voor de Deloitte Rising Star. “Het is een eerste selectie, maar omdat het maar een 50-tal bedrijven zijn die in aanmerking komen, is dat toch al mooi. We wachten af of we ook op de shortlist terecht komen. Die wordt heel binnenkort bekend gemaakt en we hopen er uiteraard bij te zijn.”
Begin oktober lanceerde Datashift een nieuwe merkidentiteit. “Een nieuw logo en een nieuwe website, maar verder hetzelfde concept. Goed zorgen voor onze klanten en onze mensen, de rest is secundair. Het dienstenaanbod van Datashift is in de voorbije vijf jaar sterk geëvolueerd. We groeien mee met de markt, de behoefte van onze klanten en de technologische mogelijkheden om zo onze impact te kunnen blijven maximaliseren.”
“Business Intelligence was de eerste pijler waarmee Datashift begon. In 2016 sloten we voor onze tweede pijler Data Intelligence – ook bekend onder de minder sexy term ‘Data Govenance’ – een partnership met Collibra, waarvan Datashift intussen één van de oudste en trouwste Benelux-partners is. Data Science & AI is onze derde specialisatie”, legt Nico Huybrechts uit.