MECHELEN – De Mechelse drukkerij Buroform lanceerde met succes een nieuw informatief concept: Café Cliché, dat dieper ingaat op alles wat beweegt in de grafische sector.
Voor Color Class(h), het eerste Café Cliché, dompelde Buroform vijftig geïnteresseerden onder in de wondere wereld van kleuren. Zij kregen een internationale spreker, lekkers tegen honger en dorst en heel veel kennis uit Buroform-huis geserveerd.
“Café Cliché is een initiatief waarmee we op regelmatige basis dieper ingaan op alles wat leeft en beweegt in de grafische sector”, legt Buroform-manager Jesse Marynen uit.
“De bedoeling is om designers en andere creatievelingen bijeen te brengen en te inspireren. Met kwalitatief drukwerk voeg je een andere dimensie toe aan een ontwerp. Dat willen we hier laten zien in een gemoedelijke sfeer. We delen onze kennis en ervaring, nodigen binnen- en buitenlandse sprekers uit en schenken inzicht in druktechnieken en papiersoorten aan de hand van voorbeelden, casestudies en veel meer.”
Voor de eerste editie werd de hal van de drukkerij omgetoverd tot een intieme eventruimte met een foodtruck van Le Pain Quotidien en dorstlesser MiVino SuVino.
Kleuren wereldwijd
Lubos Bisto, een internationaal gelauwerde kleurspecialist van de Britse papiergigant G.F. Smith, kwam vertellen over The World’s Favourite Color Project, een grootschalig onderzoek naar het effect van kleuren overal ter wereld. Buroform nam zelf het papiergamma van Colorplan, G.F. Smiths belangrijkste merk, uitgebreid onder de loep.
Jesse Marynen: “Dit eerste Café Cliché was een enorm succes. We wisten dat we met Lubos Bisto van G.F. Smith een sterke spreker hadden. Maar het enthousiasme van de aanwezigen heeft deze avond mee kleur gegeven. Ik hoop van harte dat we de meerwaarde van events als dit kunnen bevestigen in de volgende edities.”