SINT-KATELIJNE-WAVER – Tijdens de aandeelhoudersvergadering hebben ceo’s Marc Zwaaneveld en Hein Deprez de aandeelhouders beloofd dat ze er alles aan doen om Greenyard opnieuw gezond te maken.
Co-ceo Hein Deprez erkende tijdens de vergadering dat het organisatorisch, financieel en emotioneel een moeilijk jaar was voor Greenyard en zijn stakeholders. “Greenyard is dan ook gericht op het herstel van de winstgevendheid en het opnieuw gezond maken van de balans.”
Co-ceo Marc Zwaaneveld, die werd binnengehaald om het bedrijf opnieuw gezond te maken, bevestigde dat er een groot potentieel ligt in het bedrijf en in de markt waarin Greenyard actief is. “Het transformatieplan dat werd opgesteld, werkt aan een hogere graad van efficiëntie, productiviteit en winstgevendheid in het bedrijf en verankert een cultuur van continue verbetering.”
Greenyard wil onder meer inzetten op verregaande en meer rendabele partnerschappen met supermarktketens. Eerder werden al partnerschappen gesloten met Delhaize en Carrefour in België en Tesco in het Verenigd Koninkrijk. Nu is er ook een deal met de Duitse supermarktketen REWE. “Retailers kennen de situatie van ons bedrijf, maar toch kiezen ze voor ons”, aldus Hein Deprez.
Beide ceo’s beseffen wel dat er nog een lange weg te gaan is. “Vertrouwen gaat te paard en komt te voet terug. Laten we proberen wat sneller te voet te gaan”, aldus Zwaaneveld.
“Ondanks alles wat er gebeurd is, laten we het hoofd niet hangen”, zei Deprez. “We vechten hard terug voor onze plaats in de markt.”