overname

Harvest Group wordt overgenomen door iKanbi

MECHELEN/ANTWERPEN – Harvest Group, met contact centers in Mechelen en Antwerpen, wordt overgenomen door customer contact center iKanbi met vestigingen in Nederland, Albanië en Marokko. Samen worden ze de derde partij op de Belgische markt van contact centers met zo’n 850 medewerkers en meer dan 40 miljoen euro omzet.

iKanbi is een sterke speler op de contact center markt, met zo’n 700 medewerkers. Harvest is het jongste communication center op de Belgische markt, met 150 medewerkers. Al het personeel van Harvest gaat mee en het merk Harvest blijft behouden. Eric Ignoul wordt ceo van de Harvest-activiteiten binnen iKanbi Group.

“Harvest is een mooi bedrijf met interessante klanten, en Eric Ignoul heeft net zoals ik een 30-tal jaar ervaring”, verklaart Daniel Coene, ceo van de iKanbi groep. “We kennen beiden de contact center markt als onze broekzak. Hij focust meer op de Nederlandstalige en Oost-Europese markten, ik eerder op de Franstalige en Zuid-Europese markten. Samen kunnen we de iKanbi-groep verder laten groeien. We mikken daarbij in eerste instantie op Vlaanderen en Nederland, en in tweede instantie op Europese groei.”

Versterking

Harvest versterkt iKanbi door haar sterke aanwezigheid in Vlaanderen en haar potentieel om de Nederlandse markt te ontwikkelen. iKanbi versterkt Harvest door haar sterke aanwezigheid in Wallonië en doordat ze samen een grotere kritische massa hebben.

“iKanbi is een sterke en kapitaalkrachtige partner”, aldus Eric Ignoul, ceo van Harvest. “Je hebt een kritische massa nodig om voldoende te kunnen investeren in de competenties van de communicators en in innovatieve modellen en technologie. iKanbi heeft veel geïnvesteerd in de volledige begeleiding van klanten binnen de klantenrelatie. Samen staan we bijzonder sterk, en kunnen we een mooie groei realiseren. ik kijk de toekomst met ambitie tegemoet.”

De transactie zal worden uitgevoerd tijdens de komende weken.