kwaffeus

Concep’studio helpt bij rebranding van De Kwaffeus

MECHELEN – De Kwaffeus opent in oktober een tweede kapsalon in de Mechelse Vleeshalle. Omdat ze een breder publiek wil aantrekken, kwam ze voor een rebranding van haar zaak terecht bij het Mechelse Concep’studio.

Een sterke branding bepaalt mee het imago en de reputatie van je bedrijf. “Veel startende ondernemers onderschatten dat, en daarom ben ik twee jaar geleden gestart met mijn eigen grafisch bureau Concep’studio, waarmee ik streef naar het ontwikkelen van de juiste brandings”, zegt Frederique Vanherck.

“Bij het eerste contact hamer ik er op dat de klant moet nadenken over de kernwaarden van de onderneming. Die bepalen mee de huisstijl in woord en beeld. Toch zijn er veel starters die hier weinig of geen rekening mee houden, en dus een dienst lanceren die niet de juiste doelgroep aantrekt.”

Net daarom is een goed onderbouwde branding belangrijk: “Met een tastbare en visuele identiteit onderscheid je je niet alleen van concurrenten. Ze stimuleert ook interesse en beleving waardoor (potentiële) klanten zich verbinden met je bedrijf.”

Nieuw salon

De Kwaffeus uit Mechelen voelde dat haar zaak toe was aan een rebranding, zeker bij de opening van een tweede salon op 15 oktober in De Vleeshalle in Mechelen, en daarvoor kwam ze terecht bij Concep’studio.

Zaakvoerster Christina van de Broeck van De Kwaffeus wil een breder publiek aantrekken. “Het bestaand logo past niet meer in dit plaatje. Daarom is de opening het ideale moment om alle kanalen goed op elkaar af te stemmen en een rebranding door te voeren. Net zoals iedereen zijn eigen identiteit, look of kapsel nodig heeft, heeft elk bedrijf en merk een eigen visuele identiteit nodig. En die hebben we nu, dankzij Concep’studio. De rebranding zal zichtbaar zijn vanaf 15 oktober.”