Customerry

Starter van de Week: Customerry zet in op klantbeleving

MECHELEN – Customerry is een pas opgericht Mechels bedrijf dat de klantbeleving bij lokale ondernemingen wil aanpakken. Initiatiefneemster Sarah Keppens mikt vooral op kmo’s.

Sarah Keppens startte haar loopbaan ooit als customer service agent. In die meer dan 10 jaar bekleedde ze diverse managementrollen op diverse customer service afdelingen. “Van daaruit is ook mijn passie en interesse voor het grotere geheel, customer experience of klantbeleving, ontstaan en ben ik mij hierin beginnen specialiseren.”

Customer experience of klantbeleving draait rond elke perceptie en emotie die een klant ervaart tijdens alle interacties met jouw bedrijf. Het is een combinatie van strategie en tools die er samen met een praktische hands-on aanpak voor zorgen dat je de klant écht centraal stelt in je bedrijf.

Na een intakegesprek of workshop wordt de huidige klantbeleving binnen het bedrijf gedetailleerd in kaart gebracht. “Uiteraard maken we ook al een eerste summiere analyse vanuit de ogen van de klant. Een kristalhelder rapport over jouw huidig klantbelevingsniveau, aangevuld met aanbevelingen om je klantbeleving naar een nog hoger niveau te tillen.”

Focus op kmo

“Klantbeleving is geen luxeproduct voor grote corporate bedrijven, maar élke onderneming heeft baat bij een meer customer centric bedrijfsstrategie”, verklaart Sarah Keppens de focus op de kmo. “We bieden ook inspirerende keynotes en workshops aan.”

Customerry hecht veel belang aan lokaal ondernemen. “Vaak weet men niet eens welke bedrijven er in de buurt zitten of wat die precies aanbieden. Waar men die connectie maakt, zie je een mooie samenwerking die een positief effect hebben op de onmiddellijke leefomgeving. Ik voel dat er in mijn thuisbasis Mechelen een enorme ondernemersgeest leeft, daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen.”

Voorlopig is Customerry een eenvrouwsbedrijf. “Maar ik heb een sterk netwerk van freelancers die mij op verschillende vlakken kunnen ondersteunen en sta altijd open voor nieuwe potentiële samenwerkingen”, blikt Sarah Keppens vooruit.