Ine De Haes

Starter van de Week: Ine De Haes lanceert Bonnie & The Gang

MECHELEN – Vanuit Artenova pikt Ine De Haes haar carrière in de modewereld weer op. Zopas lanceerde ze het nieuwe kinderkledingmerk Bonnie & The Gang.

Ine De Haes maakt plaats voor Bonnie & The Gang. Het duurzame kledinglabel, dat vorm heeft gekregen in het Mechelse Artenova, werd zopas gelanceerd en richt zich op kinderen van 0 tot 4 jaar. Zaakvoerder Ine De Haes laat zo opnieuw van zich horen in de modewereld, na een korte stilte.

In de zomer van 2017 werkt Ine De Haes aan een nieuwe collectie voor haar gelijknamige label, maar wordt ze door ziekte geveld. Omdat ze alles zelf doet, van ontwerp over productieopvolging tot verkoop, besefte ze dat er een businesspartner nodig was. Het label draaide immers zo goed, dat een nodige schaalvergroting de kop kwam opsteken. Die businesspartner werd tot op heden nog niet gevonden.

“Ik heb een dochter gekregen en zij gaf mij opnieuw goesting om erin te vliegen. Ik heb verschillende dingen voor haar ontworpen, en dat sprak hoe langer, hoe meer vrienden van haar aan. Ook voor hen ging ik dan aan de slag. Uit al die creaties spruit nu de nieuwe collectie van Bonnie & The Gang.”

Piepjonge doelgroep

Terwijl kledinglabel Ine De Haes bestemd was voor kinderen van 4 tot 16 jaar, wordt met Bonnie & The Gang een nieuwe weg ingeslagen. De collectie bestaat uit broeken, t-shirts, truien, rompertjes, poncho’s, … voor 0- tot 4-jarigen.

“Een duurzame collectie. Ik wil me niet laten beïnvloeden door trends die slechts enkele maanden bestaan. De meeste stukken zijn ontworpen opdat kinderen er niet te snel zouden uitgroeien. Ook de stoffen die ik gebruik, organisch of oeko-tex, dragen aan die duurzaamheid bij. Verder is het een doordachte collectie. Zo zijn er bijvoorbeeld broekpakjes die makkelijk kunnen aanblijven wanneer er een pamper wordt ververst.”

De collectie heeft wel nog ruimte om te groeien. “Zo wil ik van Bonnie & The Gang een flexibel en open concept maken. Nu al zet ik alle creaties naar verschillende maten tussen 0 en 4 jaar om, maar de komende jaren kunnen daar ook stukken voor grotere kinderen of zelfs voor mama’s bijkomen. Intussen blijf ik ook op zoek naar een businesspartner.”

“Afhankelijk van de evolutie hoop ik op termijn nog enkele winkels te bereiken die ik reeds met Ine De Haes heb bereikt. Dan gaat Bonnie & The Gang opnieuw internationaal.”

Bent u een starter uit de regio Mechelen-Lier of Klein-Brabant en vertelt u graag uw verhaal aan de bezoekers van onze website? Stuur dan een korte uiteenzetting van uw activiteiten en een bijpassende foto naar redactie@madeinmechelen.be. Als uw verhaal in aanmerking komt voor publicatie, nemen wij contact met u op.