MECHELEN – BBC, een Mechels bureau gespecialiseerd in B2B en HR-marketing, heeft op de jaarlijkse E3 Awards goud veroverd met een internationale campagne die vijf grote uitdagingen het hoofd bood.
E3, een internationaal netwerk van B2B agencies, organiseert jaarlijks de Best of International-award. In deze wedstrijd, die focust op creativiteit, bekroonden 28 agencies van over de hele wereld in Oxford de beste campagne van 2018-2019.
“Omdat we graag buiten de lijntjes kleuren, presenteerden we niet één, maar 5 verschillende projecten die we realiseerden voor DS Smith, een vooraanstaande internationale verpakkingsonderneming gevestigd in Groot-Brittannië”, zegt account specialist Kristof Marnef.
“Het resultaat zet niet alleen de expertise binnen BBC in de verf, maar toont ook aan hoe internationale samenwerking ons werk naar nieuwe hoogten kan stuwen.”
Strategische doelen
DS Smith is een van de belangrijkste klanten van BBC. “We hebben hen geholpen om strategische doelen te realiseren en grote uitdagingen het hoofd te bieden. Vijf daarvan vormden de basis voor de campagnes die ons goud opleverden.”
BBC creëerde een gepersonaliseerde verkoopervaring, uitgerold in 13 landen. Om regionale marketingteams te steunen, werd een meertalige blog opgezet met inzichten voor drie relevante doelgroepen.
“We hebben drie uitgebreide whitepapers samengesteld die gepromoot worden via verschillende online kanalen. We ontwikkelden een creatief concept dat DS Smith uit het hokje van commodity seller haalt, en we creëerden media en middelen waarmee we samenwerking in de verf zetten, tonen dat we op dezelfde golfengte werken en uitpakken met innovatie.”