MECHELEN – Op de Best of Activation en Best of Content Awards is de lanceringscampagne van Drainphalt, het revolutionaire waterdoorlatende asfalt ontwikkeld door Willemen Infra, met maar liefst drie awards stevig in de prijzen gevallen.
Drainphalt werd in november 2018 gelanceerd op Flanders Expo in Gent. “De PR-stunt had als doel om zoveel mogelijk prospecten en klanten te overtuigen om in de toekomst waar mogelijk voor Drainphalt te kiezen in plaats van klassiek asfalt”, legt communicatieverantwoordelijke Loïc Verstraeten uit. “Een indrukwekkende regenwolk demonstreerde de eigenschappen en efficiëntie van Drainphalt. Met een ingenieus pompsysteem werd de gemiddelde hoeveelheid neerslag van één maand (1.400 liter) in één keer losgelaten op het Drainphalt. Geen enkele druppel bleef liggen op de nieuwe, innovatieve verharding.”
De jury kende de lanceringscampagne tweemaal de hoofdprijs toe: een keer voor beste productlancering en een tweede keer voor beste B2B-campagne. In de categorie PR behaalde Drainphalt zilver.
Drainphalt is een product van de innovatiewedstrijd die Willemen Groep jaarlijks voor zijn medewerkers organiseert. “Op die manier geven we hen de kans om eigen ideeën uit te werken om zo hun manier van werken eenvoudiger, veiliger en efficiënter te maken.”