MECHELEN – Lisa Hendrickx en haar team hebben met Zico, een app die zieke kinderen bijstaat in het ziekenhuis, de ideeënwedstrijd van Bizidee gewonnen.
De Nacht van de Inspiratie is een kennismarkt met workshops en coaching voor startende ondernemers, georganiseerd door Bizidee samen met stad Mechelen, Oh! Mechelen en de afdeling Media & Entertainment van Thomas More. Jaarlijks wordt ook het beste idee voor nieuwe starters beloond. Die eer gaat deze editie naar Zico van Lisa Hendrickx en haar team. Zij winnen 4.000 euro en een uurtje privécoaching van Nathalie Vanderick, oprichtster van I Just Love Breakfast.
Zico is een app die de communicatie tussen arts, ouders en het zieke kind moet verbeteren en daarvoor gebruik maakt van een digitale mascotte die de gemoedstoestand van het kind aangeeft. “Zico is een figuurtje dat aan de hand van informatieve animatievideo’s uitleg geeft over ziektes en behandelingen aan het kind, op hun niveau. Hij is ook beschikbaar via augmented reality, als buddy”, zegt Lisa Hendrickx.
Zico haalde het van andere ideeën, zoals gezonde smoothies, een digitale assistent die je taken opvolgt, een app met filmlocaties en een dienstverlening die geestelijk welzijn combineert met fysiotherapie waren geduchte concurrenten. “De keuze van de jury voor Zico berust op het innovatief concept en de marktstudie die in de pitch werden voorgesteld”, aldus juryvoorzitter Stephanie Williams van KPMG.