MECHELEN – Aveve geeft al zijn winkels een make-over en lanceert ook een nieuwe slogan: Hier groeit plezier. De eerste winkel die volgens het nieuwe concept werd ingericht, is de Mechelse vestiging op de Gentsesteenweg. Tijdens het openingsweekend op 30 en 31 maart worden de klanten extra verwend.
Mechelen is de pilootwinkel voor het nieuwe concept van Aveve. Directeur Retail van Arvesta Erik Haegeman: “De frisse wind door Aveve gaat verder dan alleen een nieuwe slogan. De jongste jaren kenden onze 250 winkels nog steeds groei, maar we willen ambitieuzer zijn. Om die groei te versterken, een nieuw en breder publiek aan te spreken en onze winkels klaar te maken voor de toekomst, hebben we een structureel groeitraject uitgetekend. We willen onze klanten quality time bieden en ze zin geven om zelf aan de slag te gaan.”
AVEVE bekeek samen met retail design agency Mojo het concept van de winkels om de inrichting een nieuwe look en feel te geven. Ook het assortiment werd onder handen genomen.
Een inspiratieplein vormt voortaan het hart van de winkel. Vanuit het inspiratieplein vinden klanten de weg naar de verschillende afdelingen die er helemaal anders zullen uitzien. Met de make-over kiest AVEVE voor warme materialen en kleuren en een landelijke look om de kwaliteit en authenticiteit van de oplossingen en producten benadrukken.
Erik Haegeman: “In ons nieuw concept stappen we af van productgericht denken en gaan we voor totaaloplossingen. We bundelen alles wat je nodig hebt voor bijvoorbeeld een stralend gazon, stadstuinieren, een verzorgd huisdier of zelfgebakken brood en gebak.”
Het voedingsaanbod wordt sterk uitgebreid met groenten en fruit van lokale producenten en zuivelproducten recht van de boer.
Bij de inrichting van de winkels wordt aandacht besteed aan duurzaamheid met o.a. ledverlichting en de installatie van zonnepanelen op de daken van de winkels. “In de Aveve winkel in Mechelen liggen de eerste zonnepanelen er al. Zo kunnen onze winkels zelf voorzien in hun energiebehoefte.”