Opening AED Zuidoost-Azië

AED group opent nieuwe vestiging in Singapore

WILLEBROEK – Het audiovisuele bedrijf AED uit Willebroek huldigde zopas haar nieuwe filiaal in Singapore officieel in. De Belgische materiaalleverancier opent hiermee de deuren naar de Zuidoost-Aziatische entertainment industrie.

Lokale tradities werden in ere gehouden tijdens de plechtige openingsceremonie. Onder luid tromgeroffel konden de aanwezigen genieten van een traditionele ‘lion dance’ die symbool staat voor geluk en succes. Het kersverse managementteam van de nieuwe AED vestiging bestaat uit Ruben James in de rol van Managing Director en Feroz Mya Aye als Commercial Director. Het Belgische moederbedrijf werd vertegenwoordigd door Senior CCO Remo Martufi.

Bedrijfsfilosofie
De samenwerkingsovereenkomst werd vorig jaar reeds in België getekend. In de afgelopen maanden ging het team ter plaatse op zoek naar een geschikt pand dat aan de hoge kwaliteitsstandaarden van AED voldoet. AED Zuidoost-Azië beschikt over 1.250m2 kantoor- en magazijnruimte verdeeld over vijf verdiepingen. Vanuit België werd een uitgebreide verhuurvloot van materialen zoals lichtarmaturen en ander audio- en videomateriaal samengesteld en opgestuurd. Ook de magazijninrichting en de strikte operationele bedrijfsprocessen werden ter plaatse geïmplementeerd.

Glenn Roggeman, CEO van AED group, is trots op het nieuwe filiaal in Singapore: “Met onze vijf vestigingen waren we reeds sterk verankerd in de Europese audiovisuele industrie. Nu krijgen we ook toegang tot de sterk opkomende economieën in de zuidoost aziatische regio. Aziatische landen beschikken over een immense productiecapaciteit, maar wij mogen fier zijn dat we onze hoog aangeschreven bedrijfsfilosofie gericht op standaardisatie, efficiënte bedrijfsprocessen en strikte kwaliteitsprocedures kunnen exporteren naar deze commercieel zeer interessante regio.”

Kwalitatieve ondersteuning
Managing Director Ruben James was reeds 18 jaar werkzaam in de sector, maar merkte dat grote audiovisuele producties in zijn regio vaak te kampen kregen met een gebrek aan professioneel materiaal en te weinig kwalitatieve ondersteuning. “In de afgelopen tien maanden verhuurden we reeds materialen aan meer dan 25 lokale productiebedrijven”, zegt James. “Nu ons pand volledig operationeel afgewerkt is, zijn we klaar om de Zuidoost-Aziatische audiovisuele markt te gaan bedienen.”