MECHELEN – “Elke dag nemen we 900 seconden om er zeker van te zijn dat we de juiste acties ondernemen voor de projecten waar we aan werken”, vertelt Kristof Stevens. Met Maarten Heremans en Johan Cosemans verenigde hij zich in Lab900, een IT-bedrijf dat samenwerking als sleutel tot succes ziet.
“Lab900 is ontstaan vanuit onze overtuiging en ervaring dat 900 seconden het verschil kunnen maken”, zegt Stevens. “Elke dag nemen we die tijd om elk lid af te stemmen op de projecten waar we aan werken, om er zeker van te zijn dat we de juiste acties ondernemen. Als een team van gemotiveerde experts op het gebied van flexibiliteit en technologie, staat dit dagelijks moment centraal in wat we doen. 900 seconden zijn cruciaal in de bedrijfsoplossingen die we aanbieden.”
Met Lab900 leggen de drie jonge ondernemers samen meer dan 25 jaar ervaring voor in verschillende soorten projecten. De start-up werkt op basis van de meest relevante en vernieuwende technologieën aan allerhande softwareprojecten: webapplicaties, mobiele apps, websites, IOT, enzovoort.
Samenwerking
Alle succesvolle projecten uit het verleden hadden dezelfde kenmerken gemeenschappelijk, realiseerden Stevens en zijn kompanen zich. “Het begint allemaal bij de eindgebruiker. Elke tool is gemaakt om het leven gemakkelijker te maken voor een interne of externe klant. In plaats van te veronderstellen wat ze leuk zullen vinden, gaan wij naar de eindgebruiker en krijgen we een beter begrip van hem. We vragen hen wat ze nodig hebben en waarom ze het nodig hebben.”
“Samenwerking is daarbij de sleutel”, vervolgt Stevens. “De beste oplossingen worden gevonden wanneer mensen met verschillende perspectieven samen denken en co-creëren. We creëren bij voorkeur fysieke nabijheid tussen alle teamleden. Vervolgens is de focus belangrijk. Wie resultaten wil behalen, moet zich kunnen concentreren op de juiste dingen. En tot slot nog een belangrijke: passie. Want zinvol werk maakt een groot verschil.”
Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinmechelen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.