Pure Value

Pure Value lanceert gamechanger in de retailwereld

SINT-AMANDS – Pure Value stelde op donderdag 25 oktober een nieuw display concept voor aan internationale merkfabrikanten uit de retailwereld. Het bedrijf uit Sint-Amands is door AB InBev geselecteerd als één van de 21 starters die mogen deelnemen aan het 100+ Accelerator-programma.

Met de Proteus Smart Display lanceert Pure Value een echte gamechanger in de retailwereld. Deze baanbrekende display is gedurende 2 jaar ontwikkeld in co-creatie met een aantal grote retailers als Delhaize, Carrefour en Retailpartners Colruyt Group. Ook merken als Procter & Gamble, AB InBev, L’Oréal en Coca Cola geloofden in de innovatieve kracht van Proteus.

Die helpt retailers om een beter zicht te krijgen op de dagelijkse verkoopcijfers van hun promoties. Jaarlijks gooien merken en retailers allen samen een miljard kilogram karton weg aan traditionele displays. Dit kost handenvol geld en is alles behalve duurzaam. Pure Value hoopt met zijn innovatie display 85% karton te besparen.

Ondersteuning 100.000 dollar
De ontwikkeling van Proteus Smart Display is ook opgepikt door grote bedrijven, want Pure Value is door AB InBev geselecteerd als één van de 21 starters die mogen deelnemen aan het 100+ Accelerator-programma van het bedrijf. De geselecteerde starters – er zijn er slechts twee uit België – krijgen elk een financiële ondersteuning van maximum 100.000 dollar.

Ondernemers Geert Marivoet en Bram Van Schijndel, die samen Pure Value leiden: “Wij zijn uiterst vereerd met de erkenning van en samenwerking met AB InBev en andere toonaangevende merken en retailspelers. Alleen vanuit co-creatie is het mogelijk om samen een wereldwijde standaard neer te zetten.”

Accelerator-programma
600 startende bedrijven stelden zich kandidaat voor het 100+ Accelerator-programma. Met dit programma investeert AB InBev in ondernemingen die zich inzetten voor het milieu. Pure Value uit Sint-Amands past perfect in dit plaatje, want met de Proteus Smart Display werkt het aan meer duurzame en herbruikbare displays voor supermarkten.

AB InBev deed eerder al een pilootproject met de Proteus-displays van Pure Value in Nederland en zal de starter nu persoonlijk begeleiden en ondersteunen met de nodige technische expertise en netwerk-advies. AB InBev selecteerde in totaal 21 finalisten uit 12 landen en 5 continenten. Elke start-up kijgt naast financiële ondersteuning ook de mogelijkheid om in 2019 zijn project te pitchen bij 250 AB InBev managers en een extern publiek voor extra ondersteuning.