MECHELEN – Het Engelstalige lifestylemagazine The Word selecteerde voor een mini-site honderd Mechelaars die op hun manier hun stad op de kaart hebben gezet. En bij die Mechelen Hundred zijn heel wat Mechelse ondernemers.
The Mechelen Hundred is zowat een kruising tussen een hedendaagse stadsgids en een jaarverslag dat initiatieven rond ondernemen, creativiteit en verbondenheid in de verf zet aan de hand van korte interviews en portretten van 100 bijzondere Mechelaars. Het gaat zowel om ondernemers als om kunstenaars, muzikanten, lokale helden…
Voor de selectie van de 100 Mechelaars baseerde The Word zich op een erg lange lijst van Mechelaars die de Mechelse administratie heeft aangeleverd. “Deze mensen geven smoel aan onze gezamenlijke initiatieven en verwezenlijkingen in cultuur, vrije tijd, sociale cohesie, economie en diversiteit. Het zijn ambassadeurs zonder plastron. Samen stimuleren zij de uitstraling van een stad in topvorm op tal van domeinen”, aldus burgemeester Bart Somers.
Op de lijst die maandag 10 september online kwam, vinden we onder meer Luc Vis, Joris Corthout van Prismax, topchef Axel Colonna-Cesari, Vincent Van Parys van Peloton de Paris, Anneleen De Witte van Kabas, Geert Milis van Mechelen Meemaken, Sara Feskens van Wagenoord, Diederik Beele van b & b Dusk Till Dawn en Mehdi Mathlouthi van o.a. M-Eatery, Taste-M, Mirage Winterbar en NewWorld.
Mehdi reageert blij verrast. “Dit is zeker heel fijn. Hoe de selectieprocedure precies verliep, weet ik niet. ik werd door hen gecontacteerd en zij kregen mijn naam via verschillende instanties door. Het is leuk dat het blijkbaar opvalt wat we in, voor en met onze stad willen doen. Het is uiteraard alleen maar mogelijk door onze naasten die in ons steunen, door de Mechelaars die geloven in wat we doen en door onze teams die er alles aan doen om van heel wat dromen en ideëen een werkelijk project te maken. De dingen die we bereiken, zijn ondergeschikt aan de mensen waarmee we het beleven!”
De Mechelen Hundred vindt u hier.